3.2

Real Time

Andy är en spelberoende slacker med stora spelskulder. En av stans lånehajar betalar yrkesmördaren Reuben för att göra sig av med Andy en gång för alla. Reuben tycker dock synd om Andy och ger honom därför en timme till att leva för att på så sätt se hur Andy bestämmer sig för att utnyttja den sista tiden i sitt liv.

Originaltitel Real Time
Regissör Randall Cole
Manus Randall Cole
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Randy Quaid, Jay Baruchel, Jayne Eastwood, Jeff Pustil, Ella Chan, Lucy Filippone

Skapad 2010-01-23 av pooptroop
Möt Andy (Baruchel): Misslyckad spelberoende yngling som är skyldig fel människor en massa pengar. Vilket leder till att han träffar Reuban (Quaid): Hitman som förklarar för Andy att han kommer ...   Läs mer »

lottes
2012-11-01
Lågbudget/independantfilm med tonvikt på relationer. Andy är en liten självömkande skitstövel som lånar pengar och skiter i att betala tillbaka. Därför har han bränt relationerna både till mormodern som har uppfostrat honom och till f d flickvännen. Reuban är indrivaren som har fått i uppdrag att - ja, vad är hans uppdrag egentligen? Till Andy säger han att lånehajarna har tröttnat och att han tyvärr måste avrätta honom. Men Reuban vill vara en juste kille och ge Andy tid att göra bokslut med sitt liv, en timme och femton minuter. Dessa minuter får vi följa i realtid när Reuban och Andy kör omkring, Reuban pratar och ställer frågor och Andy kanske inser ett och annat. Slutet är riktigt bra.

2012-10-03
Överraskande bra skådespel av Quaid. Får erkänna att jag inte hade alltför höga förhoppningar, men tji fick jag. Det här föll mig i smaken. Faktiskt.
Pugie
2012-07-30
Tyckte den var ganska seg men slutet var bra och vägde upp det. Svag trea.
callusis
2011-11-03
ellaine
2011-06-18
Är det här verkligen en komedi, som det står? Jag kan inte riktigt se det komiska i det hela.

2010-10-21
Allmänt trist film. Stark huvudkaraktär, men vad hjälper det när filmen som helhet saknar driv!
Nathalena
2010-10-21
Aldrig sett en liknande film
KillerPutte
2010-06-18
(rek.4) En riktig liten pärla som låg gömd bland filmtjänsten Voddlers utbud av b-skräckisar och svenska buskisar. En film som helt bygger på en intressant dialog männen emellan, bastant fyra rakt igenom.
andrew777
2010-02-10
Tråkig film
Chrome
2010-01-10
Djupt drama kallar jag detta för, en film med budskapet att man ska vara glad för det man har och inte strula till det. Randy Quaid gör en av sina bästa roller överlag bra skådespel.