3.2

Reality Bites

Utan återvändo på väg in i en förebildslös vuxenvärld och en diffus framtid. Att vara tjugonånting under ett förvirrat 1990-tal har sina problem.

Originaltitel Reality Bites
Regissör Ben Stiller
Manus Helen Childress
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Winona Ryder, Ethan Hawke, Janeane Garofalo, Steve Zahn, Ben Stiller, Joe Don Baker, Swoosie Kurtz, Harry O'Reilly, Susan Norfleet, John Mahoney, David Spade, Keith David, Anne Meara, Andy Dick, Barry Del Sherman, Afton Smith

ulpe01
2019-08-02
Svag trea. Jag är säker på att jag såg den här i min ungdom, men jag kom inte ihåg nåt mer än att jag tror att jag gillade den. Nu har jag väl gått och blivit cynisk, men jag har svårt att relatera till nån av huvudkaraktärerna. Hade mycket hellre sett en film om Garofalo och Zahn istället. Och missade jag helt när Ryder gav upp rättigheterna till allt sitt videomaterial så hon inte kunde göra något åt att de totalt fuckade till det? Och cyniska jag kunde inte heller låta bli att tänka "Det håller i tre månader. Max sex."
Tenchi
2018-11-25
Urtrist och bara en massa droger. Vad handlade den om egentligen?
päronanton
2018-06-07
Alltså filmen i sig är sådär tycker jag. Den känns lite rörig och den griper inte tag i en. Däremot så är en av mina favorit skådespelerskor med, nämligen Winona Ryder. Ryder är en väldigt duktig skådespelerska, när hon gör sina roller gör hon dom med en vis charm! Hon är helt enkelt för go!
Bomkia
2015-12-12
Jag blev irriterad på Hawkes karaktär och levde mig till viss del in i de andra. Väldigt 90-tal. 3+
gubbenviktor
2015-07-06
Skön känsla. Men oj vad de rökte. Kan ingen räkna hur många gånger de rökte? Vore kul att veta.
Darn
2015-06-18
Halvskön film med indieambitioner. Gillar verkligen Winona Ryder och Ethan Hawke och hur generation x-bryderierna görs på ett naturligt sätt än att ta plats alldeles för mycket. Förlorar eventuellt lite på att vara lite blekare än flera liknande sådana. Alltjämt godkänd.
MaxSöderholm
2015-02-17
Så jäkla bra vibrationer filmen igenom...jag må vara lättflörtad: lite roliga cameos och härlig 90-talsestetik garanterar nästan ett högt betyg från mig (lex Kevin Smith).
2014-11-13
Jag måste säga att jag är förvånad men detta är en insiktsfull och mogen regidebut av Ben Stiller. Rolig dialog och gott om existentiella funderingar och framförallt lysande skådespeleri. Många minnesvärda och rent dråpligt träffsäkra scener. Steve Zahn och Janeane Garofalo fick här sina genombrott. Tiden har dock stulit lite av filmens charm. 3+
Ghostface
2014-01-19
Filmen är äkta. Tidstypisk och charmig.
fabbe86
2013-01-14
...fast söt på ett naivt sätt som kanske inte var meningen.