2.3

Rebecca

Efter en himlastormande romans med en förmögen änkeman flyttar en naiv brud till sin makes släktgods, där hans avlidna frus olycksbådande skugga ständigt är närvarande.

Originaltitel Rebecca
Regissör Ben Wheatley
Manus Jane Goldman, Joe Shrapnel, Anna Waterhouse
Genre Drama, Romantik, Thriller, Mysterium
Skådespelare Lily James, Armie Hammer, Kristin Scott Thomas, Tom Goodman-Hill, Keeley Hawes, Sam Riley, Ann Dowd, Ben Crompton, Lucy Russell, Bill Paterson, Tom Hudson, Mark Lewis Jones, Jane Lapotaire, Jeff Rawle, John Hollingworth, David Horovitch, Pippa Winslow, Bruno Paviot, Bryony Miller, Colin Bennett, David Appleton

Tatty
2020-11-29
Lagom spännande!
Eva68
2020-11-11
Lite otur att bli jämförd med tidigare version. Snygg film, fina skådespelarprestationer av Lily James och Kristin Scott Thomas.
BarryHero
2020-11-01
Snyggt, färgglatt foto, men i slutändan går det inte att säga annat än att man självklart ska se Hitchcocks mästerverk från 1940 istället. Armie Hammer och Lily James har verkligen noll kemi och Hammer är mycket svag i rollen som Laurence Olivier briljerar i i originalet. Förhoppningsvis kan denna nyinspelning snarare leda folk till att se det överlägsna originalet. Kristin Scott Thomas är bra i sin roll även om den stundtals är lite för karikatyrmässig.
Maduson
2020-10-27
Oerhört snygg men innehållet är motsatsen till oförglömlig. Frågar ni mig hur den slutade så vet jag inte för jag minns inte.
Battle
2020-10-27
Är inte jätteimponerad. Den var väldigt spretig. Men Armie Hammer är alltid Armie Hammer.
GrandMaster_E
2020-10-24
Poänglös nyinspelning som dock har en jäkligt snygg yta.