2.1

Rebel Moon - Part Two: The Scargiver

De frivilla krigarna som Kora rekryterad väljer att träna byborna och försvara deras hem Verdt. Alla måste då möta sitt förflutna och förklara sin motivation, medan galaxens stat är på väg till planeten för att krossa revolutionen en gång för alla.

Originaltitel Rebel Moon - Part Two: The Scargiver
Alternativ titel Rebel Moon: The Scargiver - Part Two, Rebel Moon - Part 2: The Scargiver
Regissör Zack Snyder
Manus Shay Hatten, Kurt Johnstad, Zack Snyder
Genre Action, Äventyr
Skådespelare Sofia Boutella, Michiel Huisman, Ed Skrein, Charlie Hunnam, Doona Bae, Djimon Hounsou, Stuart Martin, Staz Nair, Anthony Hopkins (röst), Cleopatra Coleman, Jena Malone, Corey Stoll, Elise Duffy, Alfonso Herrera, Charlotte Maggi, Ray Fisher, Fra Fee, Cary Elwes, Stella Grace Fitzgerald, Rhian Rees, Savanna Gann, Josefine Lindegaard, Sky Yang

JD
2024-05-17
Dåligt är det då rakt inte. Det är förstås ofrånkomligt att man jämför med senare års Star Wars-franchise och det blir till de här filmernas fördel. Inget garderande med gulliga lämlar och robot-comic relief utan mer renodlad kamp med högt patos. Många rent poetiska scenerier. Framförallt vågar Snyder riskera något. Jag faller för det och kommer till och med på mig med att uppskatta de frekventa slow motion-sekvenserna.
karlmats
2024-05-14
Första filmen var en positiv överraskning efter all skit den hade fått och allt skit Snyder har gjort tidigare. Den här gången är jag inte lika snäll, det är helt otroligt hur långtråkig och dålig en sån här film kan vara. Skrein är fortfarande underhållande, men det finns ingenting i den här filmen som man inte får från den första så det finns ingen anledning att se den här. Det bästa hade nog varit om de hade slagit ihop de här två filmerna till en och klippt bort alla utfyllnadsscener och usel dialog. Frågan är om Snyder dock skulle kunna tänka sig att fimpa de långa skördescenerna med bar överkropp på fältet, risken är att en sån film hade kunnat bli ännu sämre än vad vi fick nu. Scenen när alla hjältar sittar och berättar om varför de är där är lågvattenmärket men det är en timme där ingenting egentligen händer och en timmes utdragen stridsscen så egentligen kan man säga att filmen är ett lågvattenmärke. En svag 2a.
HerrNenne
2024-05-10
Ännu mer skräp. Mygga av honom nu.
Djason
2024-04-23
Något vassare än första filmen skulle jag vilja påstå. Filmen har ett bra flyt och snygga effekter men att få det lika vasst som Star Wars går ju naturligtvis inte även om Snyder försöker så han slår skruv på sig själv.
Starkbröl
2024-04-22
Supertråkigt, oengagerade rymdtrams som försöker vara episkt utan att veta hur man gör. Minst lika tråkig som ettan och med samma pinsamma Starwarswannabesyndrom. Snygg men helt meningslös och man undrar vad Snyder håller på med -- det ska tydligen bli upp till sex sådana här skräpfilmer. Jag vet inte om det är det klassiska "allt Netflix rör blir till skit" eller om det bara är Snyder som ensam ligger bakom haveriet. De sista tio minuterna av de 122 (obs, ingen överdrift) är eftertexter.