2.1

Rebirth

Förortspappan Kyle överraskas på sitt kontor av sin gamla college-vän Zack, som är lika vild och galen som alltid. Han är också väldigt exalterad över ett självhjälpsprogram han just slutfört som kallas Rebirth. Zack övertalar Kyle att åka på en helgresa med gruppen och ger honom sina nycklar, plånbok och telefon.

Originaltitel Rebirth
Regissör Karl Mueller
Manus Karl Mueller
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Fran Kranz, Adam Goldberg, Nicky Whelan, Kat Foster, Andrew J West, Eric Ladin, Steve Agee, Luis Gerardo Méndez, Pat Healy, Harry Hamlin, Kevin Bigley, Tom Wright, Aynsley Bubbico, Fabianne Therese, Nathalie Autumn Bennett, Sheryl Lee, Hayden Shinger

supermancover
2020-06-28
Detta var...inte bra. Som en hybrid mellan Scientologerna och The Game, fast utan någon som helst mening. Betyget är alltså mer meningslöst än Scientologi.
Hanness
2020-04-09
Usel
Christofer
2020-01-08
2019-10-28: Smått obehagligt men samtidigt intressant att se vart det hela skulle leda till. Epilogen var outstanding och skrämmande då det kändes så autentiskt. Nån annan som också ser vilken rörelse man syftar på? (Host...host...Tom Cruise....host). 3+
Jamesa
2018-08-19
Tråk-dålig.
stgurgel
2017-07-11
Filmen var ju lite av en jävla resa den med. Jag gillade den, flumfilosofin höll en på tårna
2017-07-04
Dålig kopia av The Game.
Murvel48
2016-07-19
Intressant och spännande film med utmärkt skådespeleri. Stark trea.
Metheuz
2016-07-18
Huvudpersonen var sämst. Växlade mest mellan att skrattstamma eller skrika "Zaaaach!". Larvig historia med sekt-/pyramidspelsinslag.