Recipes for Disaster

John Webster övertygar sin familj att dom ska spendera ett helt år utan att konsumera olja (plast inkluderat) och samtidigt filma det.

Originaltitel Katastrofin aineksia
Regissör John Webster
Manus John Webster
Genre 2000-tal, Dokumentär

SantaClaus
2009-10-25
den var rolig och charmig... fast jag hade också den obekväma känslan att hela klimagrejen förändrades till en härskarteknik av mannen... ganska läskigt när han börjar snacka om sin ångest
dissiminator
2009-03-12
Ganska underhållande men inte så matnyttig. Påminner en hel del om Super size me i ton och framställning, fast med mindre charm.
Mohawk
2009-03-06
Se inte den här filmen som ett inlägg i klimatdebatten. Nä, den viktiga berättelsen är den om parrelationen och hur den överlever en mans fix idé. I övrigt håller jag med coastaltown.
chanter
2008-10-09
En jättebra dokumentär om klimatförändringen. Den kom en mycket närmare än Al Gores film "an Inconvenient Truth", eftersom den visade en enskild familjs försök till att inverka på sina utsläpp. Mycket berodde också på att filmen utspelade sig i min närmiljö. Bra var den i varje fall. Tänkvärd och skojig. Rekommenderas.