3.4

Red Cliff II

John Woos avslutande del i berättelsen om de tre kungarikena Wei, Shu och Wu.

Originaltitel Chi bi: Xia - Jue zhan tian xia
Alternativ titel Red Cliff: Part II, John Woo's Red Cliff: Part II
Regissör John Woo
Manus John Woo, Sheng Heyu, Kuo Cheng, Chan Khan
Genre Drama, Action, Krig, 2000-tal
Skådespelare Zhang Fengyi, Tony Leung Chiu-wai, Zhao Wei, Chang Chen, Takeshi Kaneshiro, Jia Song, Shidô Nakamura, Hu Jun, Tong Dawei, Hou Yong (II), You Yong, Lin Chiling, Ba Sen Zha Bu, Zang Jinsheng, Zhang Shan, Shi Xiaohong, He Yin

Zebulonm
2018-08-24
Riktigt bra.
servadac
2016-09-24
Jaha vad hände där? Det här är väl bara första filmen men med en massa bortklippta scener?
ClintanTheKing
2014-07-30
Inte i klass med del 1. För seg och tråkigt inför sluttampen som inte heller var så bra som jag hade hoppats på. Fortfarande en sevärd krigsfilm men når inte upp i nivå med första.
Robkiller
2011-09-19
Tja vad ska man säga. Den börjar i lugnare tempo än den första filmen, men de lyckas väl inte direkt fylla ut den med någonting annat intressant heller. Sista timmen blir det mer drag och rätt så många snygga strider. Problemet är att det blir svårt att relatera till och egentligen bry sig om de olika sidorna i kriget, något som nog är betydligt lättare för den kinesiska publiken när kampen mellan Wu eller Shu troligtvis var lika intensiv som t.ex. Romarna mot sina motståndare som vi vet mycket mer om.
PeterTheW
2010-12-19
Mer fart än första delen... känns dock fel att betygsätta dem var för sig när de håller ihop. Som en sammansatt film har de en fyra.
Nathalena
2010-10-14
Lovely, båda filmerna är underbara
FilmGuden
2010-08-20
Stabil avslutning och nästan bättre än första kapitlet. Som nästan dränktes i storslagna och snygga stridscener. Nu mer tid till lugn och tankar. Men inget storverk. Avslutas till en redig batalj.
chow666
2010-06-27
när släps den här i svergie
Horibe
2010-01-02
Tvåan är en stor besvikelse. Det känns som filmen strävat mot olika riktningar och för många manusförfattare varit med och petat.
gustaw
2009-12-15
ettan var 1000 gånger bättre!