Röd gryning

En stad i delstaten Washington vaknar till den surrealistiska synen av utländska fallskärmstrupper som landar i staden. USA har blivit invaderade och denna stad är deras första mål. Beslutna att slå tillbaka söker en grupp unga patrioter, under ledning av den återvändande soldaten Jed, tillflykt i den omgivande skogen där de tränar och organiserar sig som en gerilla-grupp.

Originaltitel Red Dawn
Regissör Dan Bradley
Manus Carl Ellsworth, Jeremy Passmore
Genre Action, Drama, 2010-tal
Skådespelare Chris Hemsworth, Josh Peck, Josh Hutcherson, Adrianne Palicki, Isabel Lucas, Connor Cruise, Edwin Hodge, Julian Alcaraz, Alyssa Diaz, Steve Lenz, Jeffrey Dean Morgan, Kenneth Choi, Matt Gerald, Brett Cullen, Michael Beach, Will Yun Lee, Fernando Chien

Afflicter
2019-12-27
Klippet och den konstant skakiga kameran framkallar illamående. Det gör också skådespeleriet för den delen.
Rele
2019-11-15
En dålig krigsfilm med action. Dålig manus och regin var bara snäppet bättre. Några duktiga och flera mindre duktiga skådespelare höjer ändå mitt betyg till en tvåa.
sodomiten
2019-07-05
Ibland kan man sätta slutbetyg 1 (ett) redan efter 20 minuter. Detta är precis en sådan film.
2019-03-02
Med tanke på hur usel filmen är och hur dum själva idén är så är vissa specialeffekter riktigt bra, explosionerna känns ofta mer på riktigt och någon bilkrasch var riktigt snyggt gjord. Räcker dock inte ens till en stark etta för filmen är så jävla kass och dum. Men ett litet plus är det.
yrkeschaufföre
2018-09-30
Okej, så den var så här dålig. Det är ju mindre än två år sen jag såg den sist och minns ingenting.
yrkeschaufföre
2016-12-13
jag undrar varför jag lagt den här i "vill se listan"? kanske för att jag såg den från -84 och ville veta om den här var bättre, det var den inte!!
WillyV
2015-12-06
Svag tvåa. Märklig casting och föga trovärdig. Ändå okej som hjärndött tidsfördriv.
vonadel
2015-09-10
Njae, detta var inge vidare. Blev sugen på att se denna typ av film då jag nyligen drömde att vi blev invaderade. Just själva invasionen är det bästa med filmen, efter det går det bara utför. Orealistiskt på de flesta plan. Att huvudpersonerna skulle föreställa bröder var inte ens trovärdigt. Nah, då var t o m min dröm bättre. :) 4/10
tandersten
2015-08-26
Bra ide, uselt genomförande.
Bullen84a
2015-08-18
Den hade kunnat bli bättre. Om man hade gjort om hela filmen.