Röd gryning

En stad i delstaten Washington vaknar till den surrealistiska synen av utländska fallskärmstrupper som landar i staden. USA har blivit invaderade och denna stad är deras första mål. Beslutna att slå tillbaka söker en grupp unga patrioter, under ledning av den återvändande soldaten Jed, tillflykt i den omgivande skogen där de tränar och organiserar sig som en gerilla-grupp.

Originaltitel Red Dawn
Regissör Dan Bradley
Manus Carl Ellsworth, Jeremy Passmore
Genre Drama, Action, 2010-tal
Skådespelare Chris Hemsworth, Josh Peck, Josh Hutcherson, Adrianne Palicki, Isabel Lucas, Connor Cruise, Edwin Hodge, Julian Alcaraz, Alyssa Diaz, Steve Lenz, Jeffrey Dean Morgan, Kenneth Choi, Matt Gerald, Brett Cullen, Michael Beach, Will Yun Lee, Fernando Chien

Andreas_
2022-12-18
Åh herregud, vet inte var jag ska börja riktigt men detta var så dåligt på så många sätt och vis att jag grät lite inombords efter att ha slösat 90min av mitt liv på något så dåligt som detta...som ett barn av 80 talet, då originalfilmen kom ut så ser jag detta som en dålig parodi när den nu blir omgjord för att passa in i nutiden men ack så fånigt och dåligt det blir, sånt här skit fungerar inte idag, Hollywood måste vara riktigt korkade för att ens tro något sådant, men ser man detta som en patetisk komedi parodi så fungerar det nog bättre, stackars Chris Hemsworth som faktiskt är en bra skådis som gjort många bra filmer får med denna travesti på sitt CV, samma med jeffery Dean Morgan, som även han är en riktigt bra skådis, förstår inte hur någon av dom kunde tro att detta skulle bli en bra film idag, detta är nästan så att Hollywood dumförklarar dagens publik när dom släpper denna film, 8otalets film hade åtminstone bra skådisar och kom rätt i tiden även om den också kan ifrågasättas på många sätt och vis men spelade på kalla kriget med Sovjet, denna ska spela på att lilla Nord Korea ska lyckas invadera USA med flyplan och ta över en liten håla som heter Spokane i USA haha, det är så skrattretande dåligt...hursomhelst, jag tänkte att åtminstone actionscenerna kunde varit lite coola och välgjorda men icke det heller och övriga skådisar förutom Hemsworth och Morgan är fantastiskt dåliga eller rent av patetiska, nej detta kan nog vara den sämsta remake filmen genom tiderna och jag kan inte annat än att rekommendera alla som funderar på att se denna att hoppa över och se något annat, för detta är verkligen en film som tar bort 90 min av er tid som jag lovar att ni kommer önska att ni spenderat på något mycket mer vettigt eller roligt här i livet, betyget blir en överkörd och begraven svag 1:a i betyg och sist men inte minst, regissören är någon okänd fåntratt som aldrig gjort en film tidigare i sitt liv, säger ju bara det en hel del....
Afflicter
2019-12-27
Klippet och den konstant skakiga kameran framkallar illamående. Det gör också skådespeleriet för den delen.
Rele
2019-11-15
En dålig krigsfilm med action. Dålig manus och regin var bara snäppet bättre. Några duktiga och flera mindre duktiga skådespelare höjer ändå mitt betyg till en tvåa.
sodomiten
2019-07-05
Ibland kan man sätta slutbetyg 1 (ett) redan efter 20 minuter. Detta är precis en sådan film.
2019-03-02
Med tanke på hur usel filmen är och hur dum själva idén är så är vissa specialeffekter riktigt bra, explosionerna känns ofta mer på riktigt och någon bilkrasch var riktigt snyggt gjord. Räcker dock inte ens till en stark etta för filmen är så jävla kass och dum. Men ett litet plus är det.
yrkeschaufföre
2018-09-30
Okej, så den var så här dålig. Det är ju mindre än två år sen jag såg den sist och minns ingenting.
yrkeschaufföre
2016-12-13
jag undrar varför jag lagt den här i "vill se listan"? kanske för att jag såg den från -84 och ville veta om den här var bättre, det var den inte!!
WillyV
2015-12-06
Svag tvåa. Märklig casting och föga trovärdig. Ändå okej som hjärndött tidsfördriv.
vonadel
2015-09-10
Njae, detta var inge vidare. Blev sugen på att se denna typ av film då jag nyligen drömde att vi blev invaderade. Just själva invasionen är det bästa med filmen, efter det går det bara utför. Orealistiskt på de flesta plan. Att huvudpersonerna skulle föreställa bröder var inte ens trovärdigt. Nah, då var t o m min dröm bättre. :) 4/10
tandersten
2015-08-26
Bra ide, uselt genomförande.