2.2

Red Dot

Ett ungt par som väntar barn ger sig iväg på en skidresa för att få äktenskapet på fötter igen. Plötsligt blir de jagade av hänsynslösa mördare.

Originaltitel Red Dot
Regissör Alain Darborg
Manus Alain Darborg, Per Dickson
Genre Drama, Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Nanna Blondell, Anastasios Soulis, Thomas Hanzon, Johannes Kuhnke, Tomas Bergström, Kalled Mustonen, Anna Azcárate, Melvin Solin, Per Mårthans, Håkan Karlsson

Christofer
2021-03-16
2021-02-19: Stundtals hyggligt även med vissa tveksamma händelseförlopp. Snudd på en trea.
finkan
2021-03-11
Det blev en tvåa
Kimchi
2021-03-04
Inte så dum egentligen men sista delen drar ner rätt rejält.
Krantzylvania
2021-02-22
Varför skulle han ta bilder?
Chopstixx
2021-02-16
Skådespelarna beter sig som att man kollar på något helt nytt och oförutsägbart medans det är en handling som vilken annan b-thriller som helst.
PeterTheW
2021-02-14
Stark tvåa eller svag trea. Jag är underhållande så gott som rakt igenom trots att hantverket och en del scener överlag skaver.
Hengman
2021-02-14
100% cringe - inte en kvalitativ sekund!
BlueRay70
2021-02-14
Shit vad alla är negativa oftast när man ska recensera film och ge kommentarer. Detta var fan bra tycker jag. Spännande! 4 av 5!
Jompalompier
2021-02-13
Även om man emellanåt sitter på nålar (vilket ändå är en stor mening med en thriller) så tappar jag snabbt intresse. För osannolika sammanträffanden och överdrivna händelser i kombination med att jag har svårt att känna någon empati med huvudrollerna drar ner betyget rejält.
Abigor
2021-02-13
Mycket brister i hantverket, men så får man ju ta det för vad det är också, svensk budgetfilm. Storyn har mer ambitioner än de flesta andra i samma genre och jag tycker den underhåller hela vägen till slutet, som också utmärker sig.