2.3

Red Heat

Den ryske narkotikapolisen Ivan Danko skickas till USA hack i häl på en känd knarkhandlare. I USA får han hjälp av den snacksalige och kaxige polisen Art Ridzik.

Originaltitel Red Heat
Regissör Walter Hill
Manus Troy Kennedy-Martin, Walter Hill, Harry Kleiner
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Arnold Schwarzenegger, Laurence Fishburne, James Belushi, Peter Boyle, Gina Gershon, Richard Bright, Ed O'Ross, Sven-Ole Thorsen, Pruitt Taylor Vince, Brion James, Brent Jennings, Gretchen Palmer, Oleg Vidov

2022-01-25
Jag tycker nästan alla filmer med våran Arnold Schwarzenegger är så underhållande. Sedan om filmerna är bra är en helt annan femma.
Count_Duckula
2021-05-02
Arnolds karaktär är alldeles för träigt skriven. Resterande element engagerar föga. På det hela en måttlig axelryckning.
Andreas_
2017-07-31
En av 80 talets coolaste och tuffaste actionrullar som jag älskade som ung men inte lika mycket idag tyvärr, den har inte åldrats med värdighet om man säger så, bara ljudeffekterna är ju pinsamt dåliga och dom överdrivna detaljmissarna som att ha 150 kulor i en magnum 44 t.ex drar ner betyget väsentligt, som ung så tänkte man inte på sådan logik och tyckte allt var bra men tyvärr gör man det som vuxen...men jag gillar ändå samspelet mellan Arnold och Belushi, dom spelar sina roller bra och dialogen är störtskön faktiskt, så det är ändå en film som går att se om idag i brist på annat eller om man som mig är nyfiken på att se om sina "pärlor" från barndomen, som tyvärr visar vara något annat. Sen är detta en typisk 80 tals action och buddy movie, den största genren på 80 talet där det var två kända skådisar som teamade upp mot nåt brottssyndikat men detta är inte en av dom bättre idag men 88 var den nog en riktig höjdare, dock är det idag det gäller och då hamnar betyget endast på en stark 2:a
yrkeschaufföre
2017-07-08
Såg den tydligen senast 2005, dags att se om. Lägger till i "vill se listan"
mammene
2017-06-21
Det här skulle inte vara så roande om inte Arnold hade varit med! Behövs inte sägas mer.
StureStenhög
2017-06-21
Det gjordes verkligen ett oräkneligt antal sådana här filmer under den här eran, men de flesta av dem hade inte Arnold i rollistan, och det är den här rullens konkurrensfördel. Den trötta storyn orkar jag trots allt inte bry mig nämnvärt om, och James Belushi är ganska kass. Men Arnold är stilig i rysk uniform och är i god form som vanligt, han är underhållande nog för att rädda upp det här till en svag trea
karlmats
2017-04-30
Av nån anledning tror jag inte att jag nånsin såg den här som kid trots Arnolds medverkan. Nåja, nu har jag rättat till den luckan men inte blev jag direkt nå gladare för det. Arnold själv är ganska träig och förutom några få kommentarer om hur det funkar i Sovjet får han inte mycket utrymme för sin naturliga anticharm. Belushi är ganska störig och handlingen typiskt för den här eran som är ungefär 1986-1995, en fantastisk period för kultiga, b-iga actionfilmer, men Red Heat är tyvärr inte en av dem utan landar mer i nåt mellanland. En stabil 2a.
EvilNed
2016-02-05
En 80-tals Walter Hill film, med allt vad det innebär. Mörka stadsmiljöer och smutsiga gäng. Underhållande för det mesta men ibland är den lite trist.
isecore
2015-11-08
Enda vitsen att se den här filmen är bastuscenen och den är placerad precis i början vilket är praktiskt. Resten av filmen är en köttig historia där Arnold tuggar sig igenom sceneriet i Chicago medan Belushi fäller spydigheter och ser sur ut.
RobinsTaste
2015-02-17
Arnold och belushi fungerar perfekt som radarpar och jag skulle nästan vilja se en tvåa. Men halv-hjärtade actionscener och konstanta närbilder vid konversationer blir lite träigt efter ett tag.