2.6

Red Lights

En psykolog och hennes assistents studier av det paranormala leder till att de börjar undersöka ett världsberömt medium.

Originaltitel Red Lights
Regissör Rodrigo Cortés
Manus Rodrigo Cortés
Genre Skräck, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Robert De Niro, Cillian Murphy, Elizabeth Olsen, Sigourney Weaver, Joely Richardson, Toby Jones, Craig Roberts, Jan Cornet, Karen David, Burn Gorman, Jeany Spark

Hanness
2017-11-26
Spännande och bra film.
2017-08-01
Denna var ju bra.
KyLLo
2017-01-21
Bra skådisar i en säregen film som jag tycker påminner om Now You See Me i berättarstilen. Mycket mystik och mer mysstämning i den här, men den är samtidigt överarbetad. Trea.
Portugallien
2017-01-21
Merwinna
2016-11-12
Spännande, intressant och underhållande film med en twist på slutet som var helt omöjlig att gissa! Tyvärr fanns det även en lång, obehaglig våldsscen, av någon obegriplig anledning, för den behövdes inte på något sätt för handlingen.
AdamB-film
2016-10-20
Börjar bra, men sen är det tunt så det förslår, och varken Murphy eller DeNiro levererar på rätt nivå.
Murvel48
2016-10-13
Irriterande dåligt gjord och klyschig smörja.
Krusty
2016-10-01
Så himla dåligt slut.
2016-01-16
Efter en knapp halvtimme trodde jag fortfarande att det kunde bli intressant - det blev det inte. Till filmens fördel kan man säga att den flyter på bra såtillvida att den aldrig är direkt tråkig. Men ibland undrade jag vad filmskaparna tänkte, då några scener är onödigt dumma, eller ibland helt enkelt bara rent onödiga. Det känns som att någon glömde att döda sina älsklingar, och det var inte särskilt lyckat. (6/15)
rebelscum
2015-03-18
Premisserna är lovande. Men jösses vilket bedrövligt slut.