2.2

Red Planet

Planeten Jorden är inte längre någon säker boplats. Människan måste planera för ett nytt boende - i rymden. Under den första bemannade rymdfärden till planeten Mars går allt inte riktigt som planerat. Den livsviktiga utrustningen fungerar plötsligt inte längre som den ska och några astronauter tvingas att kämpa för att överleva på den mystiska och av människan outforskade röda planeten.

Originaltitel Red Planet
Regissör Antony Hoffman
Manus Jonathan Lemkin, Chuck Pfarrer
Genre Action, Science Fiction, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Terence Stamp, Benjamin Bratt, Tom Sizemore, Val Kilmer, Carrie-Anne Moss, Simon Baker (I)

Skapad 2009-04-09 av Rollywood
I början av 2000-talet hade mänskligheten överbefolkat, förorenat och förgiftat jorden snabbare än vi kunde rädda den. Vi ignorerade problemen så länge vi kunde, vilket bara var ett sätt att...   Läs mer »

Skapad 2009-03-14 av RockSnack
Året är 2045. Jorden är överbefolkad och på grund av våra avgasutsläpp är planeten och dess atmosfär starkt förorenad. I hopp om att vi ska kunna flytta till en annan planet skickar man ivä...   Läs mer »

2018-02-14
Gäsp, ganska se och tråkig!!
2017-10-23
2016-10-17
Helkass!
Halofreak92swe
2016-01-08
Fortfarande en helt okej rymdfilm :) Musiken är dock kass, de borde ha satsat på filmmusik istället för vad det nu var de använde.
ThePatient
2015-06-09
Jag tyckte det var för krystat och pinsamt för att fortsätta titta efter mindre än fem minuter. Det måste vara nåt slags personligt rekord.
todape
2015-05-05
Ganska blek och bristfällig film som som bäst når upp till ett godkänt helhetsintryck. 4/10
vetegrodd
2014-12-01
Såg denna en kväll, då jag sett en annan film på Tv och denna gick igång direkt efter. Jag var inte så trött så jag började kolla. Under reklamen fixade jag mackor och kollade klart hela, hade en mysig natt. Jag e på senare ganska kräsen med filmer, men jag diggar scifi. Filmen är egentligen vad den är, en b-scifi rulle, folk sitter o trycker på knappar som inte har med ngt o göra osv. Men den har ändå ngt extra och det är casten. Alla i austronaut-gänget var coola gubbar (o en brud) jag har varmt om hjärtat från filmer jag diggar. Trinity från Matrix, Val Kilmer, Den hårde storebrorsan i Blood In Blood Out, tungt kriminelle Michael Cherito från Heat, The mentalist-snubben och en go gammal vis snubbe jag sett i vissa filmer. (för o beskriva min entusiams) .. Det måste dock ändå bara bli en 2a. Stark sådan dock, bra cast, men man utnyttjar inte sci-fi stämningen till fullo, jag vill ha mkt stämning till scifi om det nu är en film med ganska enkel handling och grafik gämfört med "större" scifi filmer.
2014-11-03
En Sci-Fi film som knappast tillför något nytt till genren. Den är ofta visuellt imponerande men handlingen är inte särskilt spännande och man tappar snabbt intresset. En liten kärlekshistoria passar inte riktigt in utan känns onödig. Vissa skådespelare är bra. 1+
2014-10-09
Halvsett den här filmen många gånger, nu blev det dags att se den på riktigt! Helt okej på något sätt. Slätstruken tvåa.
LTT86
2014-08-20
Från skalat från ett till tio så lägger jag min intressent för filmen........ PÅ NOLL!! HERREGUD VAD TRÅKIG!! Naked Space var mer underhållande för där har jag i alla fall stunder karaktärer som jag minns!