2.4

Red Riding Hood

När Valerie bortlovas av sina föräldrar till den rike men tråkige Henry beslutar hon sig för att rymma tillsammans med sin stora kärlek Peter. Men kvällen då de ska ge sig av slår en varulv till och dödar Valeries syster och man börjar misstänka att varulven inte är någon främmande varelse från skogen utan finns mitt bland dem och att Valerie har ett unikt band med varelsen.

Originaltitel Red Riding Hood
Alternativ titel The Girl with the Red Riding Hood
Regissör Catherine Hardwicke
Manus David Leslie Johnson-McGoldrick
Genre Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Amanda Seyfried, Shiloh Fernandez, Max Irons, Gary Oldman, Billy Burke, Virginia Madsen, Lukas Haas, Julie Christie, Shauna Kain, Michael Hogan, Adrian Holmes, Cole Heppell, Christine Willes, Michael Shanks, Kacey Rohl, Archie Rice (röst), Carmen Lavigne

Skapad 2024-02-28 av darkmist82
Filmer med varulvstema har inte tillhört något större intresse för mig, men någon gång ibland dyker det upp en och annan film som faktiskt har varit så bra så det har hållit mitt intresse vid...   Läs mer »

Totenkopf
2013-11-10
En snäll trea, hade nog passat bättre som ett pilotavsnitt till en serie.
bobbolina
2013-10-29
så bedrövligt dålig! tänkte under lång tid i filmen: varför har dom sand på "torget"? insåg sen att det skulle vara snö. *facepalm*
sawa
2013-09-27
Ganska kass.
ekneB
2013-09-22
Den pendlar mellan att vara ointressant samtidigt som den varierar med lite gåtor om vem det skulle kunna vara som är varulven. Precis som den pendlar i intresse pendlar den mellan en 2a och en 3a. Det landar på en trea innan det är färdigt för jag vill aldrig stänga av filmen..
karlstadtös
2013-08-19
Kunde ha gjorts bättre; man blev aldrig riktigt engagerad, dåliga specialeffekter och fånig bitvis.
Pleu
2013-07-11
Massor av potential och en hel del bra idéer som jag gillar. Men lite trist och platt resultat. Kunde ha varit en klockren femma men landar på en trea.
MrsRatched
2013-07-04
Får tyvärr säga att Hardwick gör samma sak med en möjlig story här som hon gjorde med Twilight; det blir platt och överspelat med dålig ljussättning och rekvisita som känns just som rekvisita. Hade potential, blev dålig teaterfilm.
mawlen
2013-03-17
gillar starkt! sjukt bra idé på den gamla rödluvan. amanda gör ju filmen skit bra! spännande och snyggt gjord!
sonocronic
2013-03-16
Jo den var väl... ok typ.... Ingen minnesvärd film dock. Snygg film men den fick inte mitt intresse. Knappt godkänd... inte mycket mer.
ladyvengeance
2013-01-12
Det kändes som att MTV har producerat den. Och jag har aldrig sett en varulvsfilm med så lite.. varulvar. Men jag stängde ju inte av den, så helt usel kan den väl inte ha varit. Eller?