2.7

Red State

En liten stad domineras av den fundamentalistiske prästen Abin Cooper. Tre killar från high school, som är på väg för att träffa en kvinna de fått kontakt med över Internet, stöter på Cooper. Mötet sätter igång en serie händelser som får helvetet att bryta löst.

Originaltitel Red State
Regissör Kevin Smith
Manus Kevin Smith
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Michael Parks, John Goodman, Melissa Leo, Kyle Gallner, Kerry Bishé, Michael Angarano, Nicholas Braun, Ralph Garman, Stephen Root, Haley Ramm, Kevin Pollak, Anna Gunn, Kevin Alejandro, Kaylee DeFer, Jennifer Schwalbach Smith, James Parks

2020-06-19
Rätt okej men inget jag vill se flera gånger. Svag 3:a.
Sodastream
2020-01-20
En film som vill vara en massa saker men som inte lyckas med något. Alla dessa långa monologer med ordbajs som man hoppas ska mynnna ut i något intressant, men allt bara faller platt.
KyLLo
2017-01-30
Intressant och spännande. Liknar inte något annat jag har sett av Kevin Smith. Dock för överdrivet och orealistiskt, vilket drar ned helhetsintrycket en aning.
-kakihara-
2016-07-17
Så jävla skön
lucius
2016-04-24
Ganska bra. Hade varit ännu mer intressant med det från början tilltänkta slutet som nämns i diskussionen om filmen här ovan.
Columbo
2015-12-11
Skitdålig! Blä. Väldigt seeeeg och korkad. Känns som amatörteater
Tatty
2015-09-27
Amen vad dålig filmen var!
daniel77
2015-09-18
Tillräckligt många oväntade scener för att motivera trean i betyg. Skönt med långa scener (ibland med abrupta avslut). Saknar lite edge för högre betyg, men ett härligt fuck you till religiöst och övrigt sektbeteende.
ami86
2015-09-13
Ovanlig och intressant ide, men inte så mycket mer. Kände inget speciellt inför någon av karaktärerna och storyn kändes överdriven och orealistisk.
theFeber
2015-08-27
En meningslös, tråkig och rakt igenom dålig film. Korkade, icke trovärdiga karaktärer, seeeegt långa scener utan poänger och överspel rakt igenom. Varför gick Goodman med på detta? Upphackad utan någon egentlig röd tråd och usel regi. Den enda gången filmen var liiiite spännande var en flyktscen någonstans mitt i kaoset, men före och efter det var allt en enda lång plåga....