Regn

Några passagerare blir strandade på ön Pago under en epidemi. Bland passagerarna finns en prostituerad och en missionär, som blir attraherad av henne. Filmen bygger på W. Somerset Maughams berättelse Miss Sadie Thompson.

Originaltitel Rain
Regissör Lewis Milestone
Manus Maxwell Anderson
Genre 30-tal, Drama
Skådespelare Joan Crawford, Walter Huston, Fred Howard, Ben Hendricks Jr, William Gargan, Beulah Bondi, Matt Moore, Mary Shaw, Guy Kibbee, Kendall Lee, Walter Catlett

stgurgel
2016-08-21
Joan Crawford äger totalt filmen igenom
origC-J
2008-03-09
Aah, får höja efter omtitt: Milestone är verkligen en skicklig bildkonstnär, och både Crawford och Huston är riktigt. Slutet något svagt dock, men en svag fyra.
origC-J
2007-12-14
Några riktigt snygga scener, inte minst den fantastiska inledningen, men lyckas inte bygga upp stämningen eller skildra den stegrande konflikten på bara 92 min. Crawford är dock, som nämnts, oväntat bra.
kennert
2007-11-25
Filmen kändes väldigt gammal.
goeran
2007-11-21
Jag gillade den här inspelningen av Maughams historia; den är mycket bättre än 1953 års version med Rita Hayworth. Man kan naturligtvis hävda att det är en del teatraliskt överspel; men är det inte det som är just charmen med dessa tidiga ljudfilmer? Hur som helst; Joan Crawford är verkligen minnesvärd som Miss Sadie Thompson och Walter Huston är inte så tokig heller som helvetespredikant.
smichael
2007-11-20
Hehe, verkar ganska intressant. 7.2 i snitt på IMDb..
goeran
2007-11-19
Det här verkar vara en film som man inte får missa nu när TV visar den på onsdag.