2.4

Regression

I en småstad i Minnesota anklagas en man för att ha ofredat sin dotter sexuellt. Trots att han inte har något som helst minne av händelsen tar han på sig skulden och söker hjälp hos en psykolog.

Originaltitel Regression
Regissör Alejandro Amenábar
Manus Alejandro Amenábar
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Ethan Hawke, Emma Watson, David Thewlis, Lothaire Bluteau, David Dencik, Dale Dickey, Devon Bostick, Aaron Ashmore, Peter MacNeill, Adam Butcher, Jacob Neayem, Aaron Abrams, Catherine Disher, Danielle Bourgon, Julian Richings, Kristian Bruun

Hanness
2020-06-09
Pinsamt med tanke på namnen.
finkan
2020-03-13
Väldigt seg fin som ej engagerade
PeterTheW
2020-01-25
Intressant tema men halvtaffligt utförd film. Det blir intressant emellanåt, men lyfter aldrig riktigt.
Tatty
2019-12-11
Seg och dålig. Emma Watson var inte bra i filmen. Fel roll för henne.
Sliggis
2019-10-06
Det hade kunnat bli så bra, men trots intressant ämne så lyckas det aldrig byggas upp någon spänning.
supermancover
2018-06-24
Svensken som är med gör det väldigt bra. En intressant film om masshysteri och hur lätt det är att svälja allt en hör.
2017-12-02
Bestämde mig för att se om filmen och måste faktiskt säga att den är betydligt bättre än jag kom ihåg att den var. Därför höjer jag betyget till 4.
Astrojacob
2017-10-15
Missvisande titel.Regression är inte alls vad som låtsas i filmen. Läs Michael Newton istället. Enda som räddar detta är den sköna twisten som ger en knapp Trea. Sensmoralen dock kul angående psykets manipulation och masspsykos.
Harford
2017-07-18
Såg om filmen idag och den är fortfarande väldigt bra och ett lysande exempel på masshysteri. Kul med en svensk i en av huvudrollerna.
TheHorrorfan
2016-12-29
Förutsägbar, men bra skådespelare. Framförallt Emma Watson. Stark 2:a.