1.4

Reine & Mimmi i fjällen!

Mimmi har fått nog av vardagslivet och ställer ett ultimatum: antingen åker de på semester tillsammans, eller så åker hon ensam - utan att komma tillbaka. Reine ordnar snabbt en billig fjällsemester som skall råda bot på Mimmis ilska, men istället råkar de ut för släktingar, grannar och andra människor de (tyvärr) känner. Ännu värre blir det när några bankrånare kommer in i bilden.

Originaltitel Reine & Mimmi i fjällen!
Alternativ titel Reine och Mimmi i fjällen
Regissör Magnus Skogsberg
Manus Hans Rosenfeldt
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Ing-Marie Carlsson, Per Graffman, Tomas Norström, Göran Forsmark, Bertram Heribertson, Sanna Bråding, Mi Ridell, Sanna Ekman, Witold Daniec, Mercedesz Dinnyes, Carl Magnus Dellow

KyLLo
2019-07-21
Sanna Ekman var väl inte så intressant i såpan heller, men jag har för mig att det fanns ett par som var ännu tristare där. Det gällde även andra såpor. Kul ändå att de hade med många från såpan. Jag tvivlar på att man, när det begav sig, hade accepterat exempelvis en annan Reine. Hans Rosenfeldt skrev även manus till 8 avsnitt av Tre kronor och regissören Magnus Skogsberg (Ica-Sebastian) regisserade 12 avsnitt av såpan, enligt IMDb.
sodomiten
2018-06-06
Sanna Ekmans karaktär kan vara den tråkigaste biroll någonsin inom svensk film.
Nalleman
2018-01-01
Får en film vara hur dålig som.helst? Tydligen!
Henkepedia
2017-12-31
Tre Kronor var populärt och de tänkte tjäna pengar på det med att göra en spinoff som film med de populäraste karaktärerna... Gick sådär....
2017-10-15
ingen höjdare
2017-09-21
Ha, ha, ha , ha. Orka inte ens skriva något, ty här blir bara ord överflödiga så usel som denna film är!!!
2016-10-21
En riktig kalkonfilm.
deadwood
2015-02-28
Generös 3a. Troligtvis för att jag gillade denna som barn.
2014-12-07
Det kändes som det var dags för mig att dela ut ett riktigt bottenbetyg och jag behövde inte leta länge i minnet för att komma upp med denna film. Detta är en av allt för många skamfläckar inom svensk film och jag gråter lite inombords över att Sveriges skattebetalare vid denna tid fick betala en del av denna film. Ni har min sympati!
BlommigaBarbro
2014-10-04
Riktigt usel! Men en viss charm tyckte jag ändå att den hade! Kanske mest för att jag mindes de flesta av karaktärerna från tv-såpan: Tre Kronor!