2.4

Rektorns lag

Läraren Rick Latimer sitter i en bar och ser sin före detta fru med hennes advokat. Han tappar fattningen och totaldemolerar hans bil. Han bestraffas genom att bli rektor på den ökända skolan Brandel. Där råder kaos och hans jobb blir att försöka få ordning.

Originaltitel The Principal
Regissör Christopher Cain
Manus Frank Deese
Genre Drama, Action, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare James Belushi, Louis Gossett Jr, Rae Dawn Chong, Michael Wright, J J Cohen, Kelly Jo Minter, Esai Morales, Troy Winbush, Jacob Vargas, Thomas Ryan, Reggie Johnson, Ruth Beckford, Julian Brooks

2021-05-09
Riktigt underhållande liten gömd pärla från 80-talet. Belushi är bra här med sin hetsiga stil och när han går berserk på skolan måste man påminna sig om att filmen är gammal.
petson81
2009-09-01
Blä!
Bomkia
2008-04-24
För överdrivet för att det ska funka, jag blir ganska snabbt trött på elakingarna på skolan - det som funkar är väl James Belushi och när han får umgås med eleverna utan att det blir löjliga gängstrider av det hela. 2+
NEDERVETIL
2007-08-14
Jag skulle klassa denna rulle som en mycket vanlig rulle i den stora film världen...
FilmGuden
2007-06-12
Inte så bra som jag hade hoppats. Men rätt så okey, och James Belushi lutar mer åt bra. Att han dessutom spelar mot Louis Gosset Jr. är kul. Dock lite för allvarlig i sina stunder, för att i nästa stund bli lättsammare.

2007-01-14
Den största positiva överraskningen på länge. Hade väntat mig en skräpfilm, men den föll mig helt in i smaken. Principal är en blandning av Farliga Sinnen, 187 och Warriors. Ehhh, nja något åt det hållet i alla fall. James Belushi spelar en hetlevrad och våldsbenägen rektor på en av Amerikas mest stökiga skolor. Belushi är grym i rollen som skolans diktator. En del humoristiska vinklar smälter in på ett i mitt tycke passande sätt och bjöd på mer skratt än många av dagens komedier gör. Filmens soundtrack var bland det gräsligaste jag hört, och filmens slut var förutsägbart. Men likväl en riktigt bra film.
NHL
2006-08-12
Den här var rätt kul när den kom. Vissa filmer är bäst att komma ihåg som de var när man såg dem för första gången, det här är en sådan. När man sett om den många år senare så flagnar de goda intrycken betänkligt.