2.9

Rena rama sanningen

Om trettiotalets finansvalpar , svindlande aktieaffärer och lögnaktiga bankirer. När en av dem slår vad om att tala sanning i 24 timmar, får detta de mest oanade följder.

Originaltitel Rena rama sanningen
Alternativ titel Nothing But the Truth
Regissör Weyler Hildebrand
Manus Torsten Lundqvist, Weyler Hildebrand
Genre Komedi, 30-tal
Skådespelare Åke Söderblom, Thor Modéen, Erik 'Bullen' Berglund, Tollie Zellman, Sickan Carlsson, Håkan Westergren, Eric Abrahamsson, Hilding Gavle, Marianne Löfgren, Douglas Håge, Torsten Winge, Karin Nordgren, Julia Cæsar, Richard Lund

Andravåningen
2017-11-18
I stort sett alla tidens välkända komedianter får vara med på ett hörn och visst blir det roligt med det rappa manuset. Ett tag i mitten tappar filmen lite tempo men avslutningen är bra. Om det finns något extra i det här är det väl Håkan Westergrens närvaro och allmänna komediutstrålning. En stabil trea.
TobiasRydén
2013-02-03
Mycket stark trea. Rapp komedi i "Annonsera"-nivå. Bra skådespelarprestationer. Thor Modéen är minnesvärd som poliskonstapel i en scen, Tollie Zellman gör sin vanliga hustruroll men är fullkomligt genialisk.
FabianBom
2008-10-18
Komedifars i högt tempo då Westergren slår vad om att alltid säga rena rama sanningen