Repmånad

Det är dags för repmånad för Jonsson och hans gamla lumparkompisar. Men de tar inte det hela speciellt allvarligt. I stället passar de på att ha riktigt kul. Jonsson blir intresserad av Bea som jobbar i markan, det han inte vet är att Bea egentligen är journalist och ska skriva om livet på luckan. Lumparkompisarna lyckas inte så bra på övningarna förutom när de ger sig iväg på en egen övning - till stadshotellet.

Originaltitel Repmånad
Alternativ titel Repmånad eller Hur man gör pojkar av män
Regissör Lasse Åberg
Manus Lasse Åberg, Bo Jonsson, Lars Molin
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare Lasse Åberg, Ingvar Andersson, Ted Åström, Weiron Holmberg, Lasse Haldenberg, Lars Amble, Lena-Maria Gårdenäs-Lawton, Monica Dominique, Agneta Prytz, Janne 'Loffe' Carlsson, Lennart Skoogh, Lottie Ejebrant, Peter Ahlm, Bengt Berger, Malou Berg, Charlie Elvegård

Dream
2023-01-06
Går ibland kanske att tycka att dessa klassiker överlevt sig själv, men dock inte "Repmånad" och "Jönssonligan" dem håller än idag. Svensk humor när den var som bäst. På den tiden svenskar fortfarande var roliga vad som hänt sedan här i Sverige det är en helt annan historia.
sodomiten
2022-11-24
Lite kul att se en svensk film från 1979. Bästa scenen är antagligen när Loffe och en av gubbarna sitter och bajsar tillsammans i skogen :)
Salamandrina
2021-01-14
Grabbigt på ett dåligt sätt. Har svårt att se tjusningen med machofasoner och mobbning.
picklessmulan
2020-11-14
Svensk klassiker Deluxe
päronanton
2020-08-24
Svensk kultfilm!
2020-07-24
Detta är en av filmerna jag ser ofta. Det är bra men femman beror på nostalgi.
2019-01-20
Nja, inte min typ av film....
2018-12-31
Oj, var det inte längre sen jag såg den sist.
2018-09-30
Ganska precis 6 år sen jag och min lumparkompis (från signalregemente) såg den ihop senast. Det blir nostalgi gånger två. Jag inser att om jag sett den för första gången hade den nog fått en trea, men nu är det en given femma!
wasteoftime
2018-02-08
Repmånad, filmen vars kult är bättre än själva filmen i sig. Vissa grejer är kul men mest är det liksom... Gubbigt. Och inte nödvändigtvis på ett bra sätt. Det är väl inte dåligt, och det är okej underhållning, men ja, mest är det väl en kul kuriosa om hur det en gång var, ärligt talat. 0,3 på SH-skalan.