2.7

Repo Men

Filmen utspelare sig i en nära framtid där artificiella organ blivit big business. Filmen handlar om en man som är anställd vid ett företag som tillverkar artificiella organ, och som efter en olycka ovetandes fått ett dyrt hjärta implanterat. Hjärtat visar dig dock vara allt annat än gratis...

Originaltitel Repo Men
Regissör Miguel Sapochnik
Manus Eric Garcia, Garrett Lerner
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Jude Law, Forest Whitaker, Liev Schreiber, Chandler Canterbury, Liza Lapira, Alice Braga, Carice van Houten, John Leguizamo, Tiffany Espensen, Joe Pingue, RZA, Yvette Nicole Brown

hsimpson
2021-01-08
Lite väl osmaklig för ett högre betyg, men jag gillade detta klart mer än jag borde!
menschenfeind
2016-02-24
Som nästan alla andra försök till sci-fi nu för tiden blir det aldrig annat än pinsam pretentiös smörja.
annchen81
2015-04-25
Skulle kanske kunna bli en fyra med mindre våld. Gillar tankarna bakom och handlingen som helhet.
Qhunden
2015-01-10
Dum nog att förolämpa intellektet hos en fiskmås. Förr i tiden frontades såna här rullar av typ Steven Seagal eller Jason Statham så man åtminstone visste vad man signade upp för. Så löjligt pubertal att man skäms.
2014-12-31
Jag märker mer och mer hur svårt det är idag att få till en lyckad Sci-fi-film, i alla fall en som faller mig i smaken. Oftast blir det medelmåttigt och så även denna gång. Filmens första timme måste jag dock medge att jag tycker om och det finns absolut något fräscht där. Problemet är de ca 30 minuter efter filmen nått timslaget. All originellt försvinner och mitt intresse tappas nästan helt. Den sista kvarten så dras jag in igen och gillar det jag får uppleva. Endast godkänd film som helhet. 2+
stgurgel
2014-08-12
ganska frän scifi-action
Ojhda
2013-10-29
Skön!
vonadel
2013-10-21
Bättre än väntat. Bra story som utspelar sig i en framtid som jag faktiskt tror inte ligger allt för långt ifrån en verklig framtid. Till viss del iaf. Sen tycker jag att en del våldsscener var lite väl utdragna. Blir så trött på det. Men i stort, plus i kanten. 6/10
KyLLo
2013-10-13
En blandning av rå action, spänning och sci-fi. En scen är så inspirerad av fightingscenen i Oldboy.
92axha10
2013-10-12
Underhållande sci-fi action med bra tempo och en någorlunda originell idé. Överraskade mig faktiskt och jag kunde inte förutse hur det skulle sluta.