2.7

Reptilen

En rysk diplomat kommer på en komplicerad plan för att hoppa av och komma till västvärlden.

Originaltitel Le Serpent
Alternativ titel The Serpent, Night Flight from Moscow
Regissör Henri Verneuil
Manus Gilles Perrault, Henri Verneuil
Genre 70-tal, Thriller
Skådespelare Yul Brynner, Henry Fonda, Dirk Bogarde, Philippe Noiret, Michel Bouquet, Martin Held, Farley Granger, Virna Lisi, Guy Tréjan, Marie Dubois, Elga Andersen, Robert Alda, Nathalie Nerval

KyLLo
2019-01-11
Några fina miljöer och flera intressanta scener, exempelvis lögndetektortestet, men däremellan mindre intressant. Den hade gärna fått vara mer spännande och inte minst sammanhållen. Stark tvåa.
Jonas77
2012-03-23
Hade hoppas på mer, Yul Brunner e ju cool. Men sevärd tycker jag den är ändå.
MaraJade
2007-01-09
Allting var väldigt intressant tills handingen tog över av fransmännen framåt slutet och alla började prata franska och det blev lite svårt att hänga med i handlingen med tanke på min rätt så begränsade kunskap av det franska språket. Så någon gång i framtiden så måste jag se om filmen textad. Men ett bra slut på filmen blev det. Och en film med Fonda, Brynner och Bogarde är aldrig fel. Musiken på slutet kändes väldigt bekant men så är det ju Ennio Morricone som ligger bakom det..(rättad kommentar)
Bomkia
2006-09-02
Jag är i samma båt som Mara Jade, jag såg filmen otextad och de franska sektionerna gav mig bara huvudvärk trots 5 år sunkig skolfranska. Men resten av filmen är relativt ok. 3--