3.2

Resan till Amerika

När den ryska musfamiljen Mousekewitz ska emigrera till USA tappas lilla Fievel bort på vägen och det blir en lång resa för vår favoritmus.

Originaltitel An American Tail
Regissör Don Bluth
Manus Tony Geiss, Judy Freudberg
Genre Familjefilm, Animerad, Komedi, 80-tal
Skådespelare Phillip Glasser (röst), Christopher Plummer (röst), Cathianne Blore (röst), Amy Green (röst), Erica Yohn (röst), Nehemiah Persoff (röst), John Finnegan (röst), Neil Ross (röst)

2020-09-20
Såg denna mycket som liten. Fin film, en del sorgliga scener, andra gulliga och fina. Överlag en klart stabil tecknad film!
Asmorod
2019-11-16
Fuckin utsökt.
dafreakish
2018-03-22
Disney-utbrytaren Bluth gör en oerhört vacker film som i stort ser ut som vilken Disney-film som helst. Det är helt enkelt tekniskt utmärkt men den saknar ett vettigt manus. Det är hafsigt och stressigt berättat och musiken är väldigt svag, liksom övrigt ljudarbete. Tyvärr rycks man heller inte med i den amerikanska patriotismen som känns malplacerad och onödig. Ingen vidare film helt enkelt. Synd, då jag minns den som bra från när jag var liten.
2017-09-23
Söt film som jag bara älskade när jag var liten. Grät nästan alltid när jag hörde den lilla musen Fievel sjunga "Somewhere Out There", är fortfarande en av det sorgligaste sånger som finns, snyft...
2017-08-12
Som knatte var det här min favorit bland Fievel-filmerna.
peu-depeu
2015-09-19
Man bör nog se denna som barn. Som vuxen kommer den försvinna in i mängden av alla andra filmer som handlar om en karaktär som letar efter någon/något och stöter på vänner och fiender på vägen. Det finns massor av dessa filmer, denna är inte bland de bättre.
LTT86
2013-09-24
Älskar den här filmen så mycket. Tror att det här var en av dem första filmerna som fick mig att gråta som barn.
Biolm
2013-03-30
vill se vill seee
Sznax
2012-07-05
Betyg 5.1
Gigi1943
2012-06-26
Stor skillnad på föregångaren (om man kan kalla den så) Nims hemlighet som fick en stark femma, denna var lite rörig men gullig givetvis, får en trea bara.