2.9

Resan till Saturnus

Per inkallas i sista sekunden som navigatör på Danmarks första rymdexpedition, som är finansierad av multimiljardären Kurt Maj. Resan går till Saturnus, som skall koloniseras. Men planeten är tyvärr redan koloniserad och det visar sig istället att Kurt Maj har skumma och hemliga planer, som hotar hela Jordens framtid.

Originaltitel Rejsen til Saturn
Alternativ titel Journey to Saturn
Regissör Kresten Vestbjerg Andersen, Thorbjørn Christoffersen, Craig Frank
Manus Nikolaj Arcel, Rasmus Heisterberg
Genre Äventyr, Action, Animerad, Komedi, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Casper Christensen (röst), Frank Hvam (röst), Ali Kazim (röst), Simon Jul Jørgensen (röst), Klaus Bondam (röst)

2017-10-23
bryngel
2014-10-01
Svag fyra vi skrattade nämligen rakt igenom, snarare småfnittrade men ändå ;)
RunRiot
2014-04-12
Fruktansvärt skruvat och jäkligt kul. Däremot höll den inte jämn nivå hela vägen och jag tröttnade lite på slutet.
Lokal_Profil
2013-06-29
Danskarna är inte måttligt grova i munnen. Könsord och rasistiska kommentarer utgör merparten av all dialog. Hur charmigt som helst =)
JanneN
2013-06-29
Oh, What a Night! Helt underbar animerad komedi. Trodde jag skulle somna till filmen. Den höll mig vaken från första till sista rutan, Rekommenderas! Högsta betyg!
Kubrick
2012-04-17
På gränsen till en 4a, rolig och underhållande. Skönt befriande med så mycket icke politiskt korrekta skämt. Denna film hade inte gått att göra i Sverige.
heftigahector
2009-11-08
det är inte så jävla sjovt med fula animationer och tråkiga sexskämt
Zelest
2009-10-12
Kastas mellan svag 3a och stark 2a. Kanske lite väl barnslig och hjärndöd, men rätt kul ändå.
tandersten
2009-10-04
Väldigt bra, danskarna kan animation.
Christofer
2009-09-27
Faktiskt roligare än jag hade väntat mig, och det bjöds på en hel del sköna skratt.