Reservation Road

En psykologiskt laddad thriller om hämndbegär och försoning, baserad på John Burnham Schwartz kritikerrosade roman. Två föräldrars öden korsar varandra genom en hemsk olycka där en ung pojke blir överkörd av en smitare. Pojken dör och hans pappa blir helt uppslukad av att finna föraren och hämnas sonens död.

Originaltitel Reservation Road
Regissör Terry George
Manus Terry George, John Burnham Schwartz
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Joaquin Phoenix, Mark Ruffalo, Jennifer Connelly, Mira Sorvino, Elle Fanning, Eddie Alderson, Gary Kohn, Sean Curley, Antoni Corone, John Slattery

annihilat0r
2016-07-31
"Reservation Road" är en spännande thriller, välspelad och intressant. Joaquin Phoenix och Mark Ruffalo lyfter upplevelsen. Klart sevärd – förutom avslutningen som jag inte uppskattade.
AlbinWesley
2015-07-13
Den börjar bra, har en del goda poänger och var väl värd att se även för att det är ett gäng duktiga skådisar, men lite tam och inte så märkvärdig...
2014-12-30
Ett tungt ämne med starka känslor som inte är svåra att relatera till även om man inte är förälder. Fina insatser från Joaquin Phoenix, Jennifer Connelly och Mark Ruffalo lyfter filmen extra mycket. Att få uppleva människorna på båda sidorna av tragedin gör filmen extra kännbar och lyckad och man lyckas känna både med Phoneixs karaktär liksom Ruffalos. 3+
Berniey
2014-03-13
Intressant handlig och det är väldigt gripande och bra till en början, men det räcker inte riktigt till hela filmen ut.
abnormal
2014-01-27
Blir aldrig riktigt som engagerad som jag vill. Inte tillräckligt gripande, men fortfarande sevärd.
RobinsTaste
2013-11-30
Inte särskilt bra och inte särskilt kass heller. Man gillar karaktärernas samspel och dilemman genom filmens historia. Tematiken om skuld och offring sätter sig i skallen och personlig tragedi behandlas väl. Dock, en one-time-only film.
Gigi1943
2012-11-26
Den här var bara otäck, jag gillar inte filmer där barn blir skadade och även om indén till manuset är hyfsad så kändes hela filmen otäck utan att för den skull vara spännande. För min del är det faktiskt Jennifer C som är behållningen, hon är verkligen bra på alla sätt. En medioker trea.
andmoreagain
2012-05-06
"En psykologiskt laddad thriller" Hrmm, det var väl lite o ta i? Väldigt tamt på alla plan trots en väldigt bra filmidé. Inte ens tokstollen Jocke Phoenix är spännande. Eller var det kanske denna film som gjorde att han "kukade" ur då han märkte att han bara fick göra mediokra filmer?
Starlette
2012-01-03
Gripande, och mycket bra skådisar. Intressant hela vägen. Lite besviken på slutet dock.
ellaine
2011-08-01
Bra trots att den är lite enkel, man sett snarlikt flera gånger tidigare.