Resident Evil: The Final Chapter

Alice blir förrådd av Wesker då mänsklighetens överlevnad står på spel. Hon tar sig an rollen som ledare för de få överlevande på ett sista uppdrag för att förgöra Umbrellas ondska.

Originaltitel Resident Evil: The Final Chapter
Alternativ titel Resident Evil 6
Regissör Paul W S Anderson
Manus Paul W S Anderson
Genre 2010-tal, Action, Skräck, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Milla Jovovich, Iain Glen, Ali Larter, Shawn Roberts, Eoin Macken, Fraser James, Ruby Rose, William Levy, Rola, Ever Anderson, Mark Simpson, Milton Schorr, Siobhan Hodgson, Lee Jun-gi, Aubrey Shelton, Caroline Midgley, Dylan Skews

sodomiten
2020-04-25
Om det varit mer fighter mot otäcka monster så hade det här funkat för mig. Men det händer för lite spektakulära grejer och allt känns meningslöst. Sista halvtimmen kunde man tex lika gärna skippat.
Hanness
2019-05-11
OK avslut, inte bra men inte heller dåligt.
Mikael602
2019-01-22
Första Resident Evil är en av de bästa zombiefilmer som gjorts. Men därefter har det bara gått utför. Det känns skönt att man äntligen gjort ett slut. Även om den är fylld med meningslös action, dåliga skådespelare, dåligt klippta scener, dålig dialog och hafsig CGI. Så försöker den ändå ta oss tillbaka till ursprungshistorien med en gnutta story som framkallar lite nostalgi så att den får en 2:a i betyg.
Afflicter
2019-01-08
Hade förväntat mig samma dynga som i de senaste fyra filmerna, men det verkar som att man äntligen tagit fasta på vad som gjorde första filmen ok. Det finns nästan en handling här dessutom och det ser ut som att man faktiskt har gjort något med budgeten. Att den också är den lägsta sedan första filmen kan väl sägas vara ett plus i kanten. Actionscenerna å andra sidan lider av Taken-syndromet och är nära att framkalla epilepsianfall.
Solidus
2019-01-05
Finalen av filmserien dum, men det finns action som underhåller. Tyvärr förstörs dessa scener av inkompetent klippning. Det byts vinklar i varje sekund, vilket gör att det är svårt att se vad som händer. Det är synd, då filmens monster är faktiskt (av det vi hinner se mellan alla klippningarna) är bra gjorda. I slutändan kan jag instämma med molls att detta är ett ovärdigt och tråkigt avslut på filmserien. Gör om, gör rätt och låt inte Paul W S Anderson och hans hustru närma sig RESIDENT EVIL någonsin igen.
Paramis
2018-10-27
En sammanfattning av mina betyg till RE filmerna. 1an 2an fyra stjärnor. 3an 4an tre stjärnor. 5an 6an en stjärna. Vilket genomkasst slut för RE serien!
molls
2018-07-28
Underhållningsvärdet hade kanske varit större om man hann förstå vad som hände i actionscenerna. Nu är det bara sönderklippt och ryckigt. Resten av filmen är ologisk och korkad. Ett ovärdigt slut på filmserien.
Zok
2018-03-11
Detta var så dåligt och fruktansvärt tråkigt, har inte varit något fan av denna serie, men detta måste vara någon av de sämsta av dessa filmer.
Metheuz
2018-01-23
Hade kanske kunnat nå upp till en tvåa om det inte var för klippningen från helvetet. I actionscenerna är det ungefär tre klipp i sekunden känns det som vilket blir väldigt irriterande. För lite zombies/monster också och för mycket intriger med människor samt gång i tomma korridorer. Det är inte därför jag började se på den här filmserien.
theFeber
2018-01-22
Ja det är ingen jättebra film, men man lyckas ändå kort och gott knyta ihop såpan på ett ok sätt. Bye bye Alice!