3.3

The Restless Spy

En ung kvinna får reda på att hennes mor arbetat som spion för brittiska Secret Service under andra världskriget och varit på flykt sedan dess.

Originaltitel Restless
Regissör Edward Hall
Manus William Boyd
Genre Drama, Thriller, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Hayley Atwell, Rufus Sewell, Michelle Dockery, Michael Gambon, Charlotte Rampling, Thekla Reuten, Adrian Scarborough, Bertie Carvel, Tom Brooke, Kevin Guthrie
Filmnummer 102097

gubbenviktor
2014-03-05
Ett elegant och lågmält spiondrama. Stämningen och själva...kvalitén på filmen är bättre än handlingen. Bra skådespelare, musik och miljöer. Behagligt tempo. Men - det blir aldrig riktigt spännande.
Poker-Mange
2014-02-03
Spännande hela vägen utan att gå på tomgång. Mycket bra och intressant story. Hayley Atwell är strålande som ung Eva och höjer filmen ordentligt. Hon gestaltar en intressant karaktär som man lätt blir fångad av och man vill verkligen se upplösningen trots en längs på 3 timmar. Jag gillade filmen skarpt och kan varmt rekommendera denna. verkligen sevärd. Svag 3a.
Zebulonm
2013-12-26
Tre timmar men det märks inte. bara det är ett bra betyg. en riktigt bra story som håller spänningen uppe hela tiden. mycket sevärd.....
InzZzomnia
2013-12-19
Stort fan av brittiska produktioner om WW2 och den här får klart godkänt, mycket nära ett högre betyg.
Samuelv
2013-12-18
Spännande med lagom tempo för spion thriller. Brittisk seriekvalitet med trovärdig miljö. Rekomenderat titt
D-Flex
2013-10-08
Riktigt bra! Lite långsamt ibland men för det mesta hålls spänningen vid liv. Intressant, bra skådespel och bra manus. Stark 3:a.
araka
2013-09-28
inte lika bra som engelska serier kan vara, något svajigt manus men som vanligt bra skådisinsatser.
ancientlove
2013-09-01
Riktigt bra! Hayley Atwell kunde inte ha gjort sin roll bättre!
mammene
2013-06-18
Andra världskriget är en intressant tid att göra film av och jag tycker om när man kör två tider paralellt. Att det är en brittisk produktion har sitt värde i sig. Det hela var spännande och man svävade i ovisshet nästan ända till slutet, men på något vis grep det inte tag i mig som jag skulle önskat. Men det räcker till en lagom trea.
Luene
2013-06-12
Riktigt spännande från början till slut! Micheal Gambon är helt otrolig! Verkligen sevärd!