2.6

Resurrection of the Little Match Girl

En ung pojke blir indragen i ett virtual reality-spel baserat på H.C. Andersens klassiska saga om flickan med svavelstickorna, där han måste hjälpa henne att få en rofylld död. Han har dock många rivaler och motståndare som sätter hans liv i fara.

Originaltitel Sungnyangpali sonyeoui jaerim
Regissör Jang Sun-woo
Manus Jang Sun-woo, In Jin-mi
Genre Action, Komedi, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Lim Eun-kyeong, Kim Hyun-sung, Kim Jin-pyo, Jin Sing, Jung Doo-hong

Zebulonm
2009-07-27
Helt okej :)
Pontflopp
2009-04-09
jag har lite dåligt minne av denna.. det enda jag minns är konceptet och vad jag tyckte om filmen som helhet..
Gröne_Orm
2008-05-07
Det görs ganska mycket koreansk film, och de sparar inte direkt på budgeten. Med det sagt behöver det inte bli bra. Som jag ser det är filmen ett misslyckat formexperiment. Charmen försvinner liksom i knasigheten och det förvirrade narrativet. Jag tror dock att den är kongenial om man vill fuska i jungiansk filmteori.
MilkMonkey
2007-11-24
jag vill gilla denna . . och ibland (introt) är det rätt bra, men idén att göra film av spel *och* behålla spelkänslan är nog lika dödsdömd som det låter
solon
2007-09-29
Koreansk humor på topp, gillade alla referenser. Scenen på kontoret (med finska Nylon Beat i bakgrunden) var som tagen ur min fantasi, sjukt träffsäkert.
Jas
2007-08-05
Börjar bra men sedan går det snabbt utför.
Lore
2007-02-20
Fan va koreanerna ska hålla på å spränga in en massa mjäkscener med pianomusik och kitchiga ljussättningar. Blir jobbigt i längden. :(
Tonti
2007-01-30
Fruktansvärt tråkig och fylld med en jävla massa meningslöst våld.