2.6

Retribution

Yoshioka är en ärrad kriminalpolis som lever ensam med sina minnen av hemska händelser. Han får ansvar för en utredning om en rad mord som alla gått till på samma sätt. Till hans förskräckelse väcker fallen minnena från förr. Inte bara det, vissa ledtrådar från brottsplatserna pekar mot Yoshioka.

Originaltitel Sakebi
Regissör Kiyoshi Kurosawa
Manus Kiyoshi Kurosawa
Genre 2000-tal, Mysterium, Thriller
Skådespelare Kôji Yakusho, Riona Hazuki, Ryô Kase, Tsuyoshi Ihara, Jô Odagiri, Kaoru Okunuki, Manami Konishi

cannibalrice
2016-03-15
Kiyoshi Kurosawas filmer är verkligen seriöst konstiga.

2012-01-09
Välgjord och suggestiv - men ja han har snart gjort ett halvt dussin thrillers med element av j-horror. svag till medel 3a blir betyget!
mingping
2010-01-28
Jag skrev nyss på en annan av Kurosawas filmer att de får mig att vilja bli en svart emo fläck på väggen. Den här är inget undantag. Ja, jag förstår hans poäng och tema. Nej, det ursäktar inte tråkiga malande filmer.
Ymir
2007-09-27
Kom igen...Kiyoshi Kurosawa, varför kan du inte längre göra vettiga filmer helt pötsligt? Den här börjar bra, och huvudrollsinnehavaren har karisma, och fotot är snyggt, etc, ansträngd och lökig.
Hangaround
2007-09-19
Vackra fäger.
Countess_Malin
2007-09-18
Tråkigaste och mest splittrade film jag sett på länge.
monodrive
2007-08-24
Jag tycker Kurosawa lyckas bra med den "softa skräcken", det är lagom subtilt och blir därför ofta mer skrämmande än filmer som visar för mycket. Sevärd film, men Kairo var bättre.
MilkMonkey
2007-02-20
jag trodde Kurosawa hade tagit sig bort från träsket av psykologiska kriminalare, kryddade med övernaturliga (läs "asiatisk ny-skräck") element och billiga special effekter (Cure, Seance, Pulse, . . ) . . så bänkar man sig glad i hågen, men vad får man se? jo! en psykologisk kriminalare med mystiska element och kassa specialeffekter . . . det enda nya med denna är att den är extra klumpigt berättad (logiska luckor, onödiga förklaringar, mm) . . KOM IGEN! du kan ju