Return of the Evil Dead

Några tempelriddare torterades och avrättades för sina brott där oskyldiga människor offrats. Tempelriddarna svor dock att komma tillbaka och hämnas. 500 år senare så ska tempelriddarnas död firas i ett litet samhälle. Vad invånarna inte vet, är att tempelriddarna stiger upp från sina gravar för att utkräva hämnd.

Originaltitel El Ataque de los muertos sin ojos
Alternativ titel Attack of the Blind DeadMark of the Devil 5: Return of the Blind DeadReturn of the Blind Dead
Regissör Amando de Ossorio
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Luis Barboo, Frank Braña, Lone Fleming, Tony Kendall, José Canalejas, Ramón Lillo, Esperanza Roy, Esther Roy, Fernando Sancho, José Thelman, Betsabé Ruiz

Fäktaren
2006-06-27
nja...ok, den är ju bättre än första filmen men jag tror ju inte att jag kommer att se den här fler gånger.
Ondskapt
2006-01-27
Bättre än ettan, mer fart och fläkt och mera blod. Blir nog en femma nästa gång jag ser den :)
Rubbermonster
2006-01-20
Mums.
Nervegas
2005-11-09
Bedrövlig, klantig och blodfattig.
@ngeldu$t
2005-11-07
Man får lite mera blod och gore i den andra filmen i serien. Utöver det så står dock filmen och trampar på ett och samma ställe utan att engagera det minsta.
idd
2005-10-30
inte lika bra som ettan, men fortfarande en riktigt bra film... står mellan 3 å 4..
CinemaniaC
2005-08-09
Sanslöst dålig med skrattretande manus och än värre skådespeleri!
Engorgement
2005-02-17
Helt okej rulle.
StarkeArnold
2004-11-08
Härlig, härlig film
ThrashingMad
2004-10-31
Tempelriddare, snygga brudar och skön stämning.