2.4

Return of the Living Dead 3

Curt är son till en vetenskapsman i armén som ägnat sitt liv åt fasansfulla militära experiment. Julie är en glad och vild tonåring som får alla killars blickar efter sig. I första ögonkastet förstår Curt och Julie att de är menade för varandra och deras kärlek vet inga gränser. När Julie dör i en olycka försöker därför Curt att få henne tillbaka till livet med hjälp av faderns forskning.

Originaltitel Return of the Living Dead III
Alternativ titel Return of the Living Dead Part III
Regissör Brian Yuzna
Manus John Penney
Genre Skräck, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Sarah Douglas, J Trevor Edmond, Pía Reyes, Kent McCord, James T Callahan, Melinda Clarke

Skapad 2019-10-15 av Mat1az
De levande döda är tillbaka, ”Tarman” inkluderad. Mindre humor och mer gore, det låter lovande. Upplägget är till synes rätt standard. Men tro det eller ej, här gömmer sig faktiskt en origi...   Läs mer »

2020-08-14
Bättre än andra filmen och här finns liksom en ganska stark story i Julies karaktär egentligen, men det tas ju inte till några höga nivåer här direkt. Stabiltrevlig tvåa ändå, även om den är småkass också.
2017-06-19
En av de stora zombie-kultfilmerna!

2015-07-30
Haha, detta var verkligen en helkass zombiefilm. Visst var den lite småäcklig, men dock ingen skrämmande film
dudson
2014-09-28
Grym film med härligt 90tals touch. sen påstänkt med mycket härligt gore&splatter gör denna till en vinnare i serien!
ledsenpirat
2014-06-08
OMG. Börjar illa och blir sämre. Antar att man måste gilla den speciella B-filmsskräckiskänslan för att uppskatta en sån här film. Jag gör det tydligen inte.
Devils_Arcade
2013-11-22
Sarah Douglas gör ett väldigt bra jobb! hon står för trean
Raimo_1985
2013-11-20
Svag tvåa på denna. Den får godkänt för budskapet. Annars sitter jag mest och säger "ååååååhhhh!" när det spårar ur och slafsar loss på typiskt överdrivet nittiotalssätt.
rovdjuret
2013-04-15
Jag tänker gå emot strömmen här och säga att det här är min favvo i serien. Men så gillar jag också Exorcisten 2 så jag är nog inte särskilt representativ :)
Cramped
2013-02-13
En uppföljare som hade gjort sig bättre som fristående men förmodligen trodde den kunde vinna något på namnet. De första filmerna var komedier men skrattar man under den här är det med stor säkerhet över hur dålig den är.
hottentott
2012-06-16