2.4

Return to the Batcave: The Misadventure of Adam and Burt

Adam West och Burt Ward spelar sig själv i denna film där de ska donera TV- seriens Batmobile till välgörenhet. Men någon stjäl den under välgörenhetsgalan och de utnämner sig själv till hjältar för att hitta vem som kunnat göra en sådan fruktansvärd sak! Efterhand som jakten fortskrider hittar de allt fler ledtrådar om vem tjuven är och för att finna vägen fram så måste de titta tillbaks i sitt förflutna.

Originaltitel Return to the Batcave: The Misadventure of Adam and Burt
Regissör Paul A Kaufman
Manus Duane Poole
Genre 2000-tal, Action, Komedi
Skådespelare Adam West, Burt Ward, Jack Brewer, Jason Marsden, Frank Gorshin, Julie Newmar, Curtis Armstrong

JanneN
2014-07-31
Filmen bygger till stora delar på Burt Ward's självbiografi "My Life In Tights". Boken är rolig, filmen är rolig. Vad mer kan man begära. Grattis Adam och Burt, till att Ni fick göra en härlig comeback. Dom som fick agera Adam och Burt i tillbakablickarna, gjorde mycket bra i från sig. En sådan film somnar man inte till!
DrJW
2013-04-01
En blandning av dokumentär och biografisk tv-film. Rätt löjligt egentligen, men underhållande.
WaldoTrumbull
2012-03-02
Riktigt fånigt, riktigt underhållande. West och Ward lever fortfarande på "Batman" trots att det nästan är 40 år sedan de fjantade runt i för trånga trikåer. Detta är på inget sätt en bra film, utan den lever helt och hållet på nostalgifaktorn. Egentligen ganska pinsam, men kul.
dumbass
2009-08-23
Jag sätter aldrig betyg på filmer jag inte sett klart. Men ingen regel utan undantag. Jag somnade när det var en halvtimme kvar. Somnade hårt. Tyckte inte att det fanns någon behållning alls och då gillar jag ändå den gamla serien i all sin uselhet. Skrattade åt ett skämt och nu kommer jag inte ens ihåg vilket det var.
Morayeel
2007-04-02
Underbar!

2005-06-02
Måste bara se! Gamla 60-tals Batman är så otroligt ruttet dåligt så det blir kul. Hoppas filmen är likadan.
fridenpaden
2005-03-25
ungefär lika löjlig som tv-serien. "Holy reruns Batman!"
kagemusha
2004-11-15
"Pang" "boom" "Kaazoom"
matsymats
2004-11-02
Möjligen den sämsta filmen någonsin. Fruktansvärt pinsamt!
ninja
2004-10-31
Det är klart att man älskar originalserien men det här var ju bara pinsamt. Tragikomiskt att dem framställde sig själva som extremt lyckade hos kvinnorna :)