2.7

Revela†ions

En collegeprofessor har precis fått fast satanisten som mördade hans dotter när han uppsöks av en nunna. Hon berättar att hon letar efter tecken på att Harmageddon är här och att hon behöver hans hjälp. Hon tror att det är meningen att han ska följa henne i kampen mot ondskan. Dr. Massey, som han heter, är först motvillig då han främst är en vetenskapsman och ateist. Men snart kan han inte blunda för bevisen. Han och syster Jospha måste inte bara kämpa mot satanisterna, utan även mot katolska kyrkan då de tycker att syster Josepha är lite väl oortodox . Miniserie i 6 delar.

Originaltitel Revela†ions
Alternativ titel Revelations
Regissör David Semel, Lili Fini Zanuck
Manus Mark Kruger, David Seltzer
Genre Drama, Mini-serie, Thriller, Fantasy, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Bill Pullman, Natascha McElhone, Michael Massee, Mark Rendall, Jesper Christensen, Chelsey Coyle, Brittney Coyle, Fred Durst, Fionnula Flanagan, Orla Brady, John Rhys-Davies, Tobin Bell

johnaleks
2014-10-29
undergången är ju ett tema som gjort för epik och den här filmen/serien är just bara lång och inget annat
Zok
2009-06-04
Nja, en miniserie som endast är ok för stunden. Inte Mer än så. Hade den haft fler avsnitt hade jag nog inte orkat se klart den.
bramer
2006-02-11
Trams!

2006-01-09
cool titel , Revela†ions
magicadespell
2006-01-08
Bra serie! Blir lite larvig stundtals...men överlag mycket sevärd!
tatsujin
2006-01-05
Rätt så fånigt. Se Omenfilmerna istället.
Acer
2006-01-01
Börjar ganska hyfsat men urartar snart och blir bara löjlig. Kul att se Fred Durst som ond satanist.
ezeikel
2005-12-28
Tja, inledningen var väl helt OK! Hoppas mycket på prison break nu.
hund
2005-09-29
Mycket spännande
aud
2005-07-04
Väldigt bra miniserie, trots temat. kristen fantasy/scifi brukar ju oftast bara bli skit och fjanterier men detta är spännande och bitvis väldigt välspelat.