2.3

Hämnd - starkare än kärlek

Tibey, en framgångsrik affärsman väntar och ser fram emot ett besök från sin gamla vän, Jay Cochran. Dessvärre blir inte besöket så trevligt som Tibey först tänkt sig, då Cochran och Tibeys fru faller för varandra. Men det är ingen romans som tas lätt. Tibey vill ta hämnd!

Originaltitel Revenge
Alternativ titel Hämndens pris
Regissör Tony Scott
Manus Jim Harrison, Jeffrey Alan Fiskin
Genre Drama, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller, 90-tal
Skådespelare Kevin Costner, Madeleine Stowe, Anthony Quinn, Miguel Ferrer, Tomas Milian, Sally Kirkland, James Gammon, John Leguizamo, Jesse Corti, Joaquín Martínez, Luis de Icaza, Gerardo Zepeda, Joe Santos, Edna Bolkan

norenorama
2018-08-04
Triangeldrama i filmer är det minst roande som existerar i filmvärlden i mitt tycke, absolut avskyvärt, så kanske inte är rätt person att ge betyg åt denna filmen.
Misslovemovie
2018-07-05
Svag 3:a, Costner var bra i denna och jag bölade som attan på slutet.
Bengt_a
2017-10-07
Sanslöst usel och meningslös. Så överspelad, långdragen och fånig. Tittar hellre n i en vägg en vecka än ser något liknande igen.
2017-09-03
Vill minnas att den här inte togs emot speciellt bra ens när den kom. Men då som nu gillar jag Revenge. Stilig som få och en story som får ta den tid den behöver.
2014-12-07
Film från den tiden då Kevin Costner fortfarande var en riktigt duktig, intressant och underhållande skådis. Costner visar upp ett riktigt energifyllt skådespel och istället är det handlingen som inte är helt tillfredsställande. Det blandas verkligen högt och lågt här. Inget man ser om. 2+
Jannebanan
2013-02-06
Första halvan av filmen var riktigt bra och de 3 huvudrollsinnehavarna gjorde utmärkt i från sig. Sygga miljöer och tjusigt foto rakt igenom. Som vanligt när det gäller Kostner-filmer så blir det lite väl smetigt mot slutet.
jeremy_jones
2012-09-02
Det blir, trots en skön stämning och en helt okej lunk, rätt otillfredsställande till sist. (3/6)
ScArRrFaCe
2011-08-25
Riktigt tråkig. Tony Scotts helt klar sämsta hittills av de jag sett.
MoonieZ
2008-07-18
Vann mycket på att klippas om, och ner, i den director's cut version som kom häromåret på dvd. Jag gav den tidigare versionen en trea, men DC-versionen får hörmed en klar 4:a.
Totenkopf
2008-07-11
Har för mig att jag tyckte den kändes lite lång, men rätt ok.