2.2

Revolution

1776 kommer Tom Dubb och hans son till New York mitt i revolutionsyran och upproret mot den engelska kolonialmakten. De tar värvning i upprorsarmén och kastas därmed in i det åtta år långa kriget.

Originaltitel Revolution
Regissör Hugh Hudson
Manus Robert Dillon
Genre Äventyr, Western, Krig, 80-tal
Skådespelare Al Pacino, Donald Sutherland, Joan Plowright, Nastassja Kinski, Dave King, Steven Berkoff, John Wells (I), Annie Lennox, Dexter Fletcher, Richard O'Brien (I)

Musashi
2012-09-15
En av de sämsta filmer jag någonsin sett!
MaraJade
2010-07-28
Inte så tokig, krigsscenerna kunde vara lite dryga att se på men Al Pacino är som vanligt bra och hans närvaro genom filmen gör att man kan stå ut med Nastassja Kinski vedervärdiga skådespeleri. Slutet var ok, men jag hade gärna sett att handlingen fortsatte en stund till då jag ville veta vad som hände sedan med Tom och Ned.
Rune2000
2010-05-25
Jag såg den nya versionen som heter "Revolution Revisited" med bl.a. ny berättarröst av Al Pacino. Tycker egentligen inte att många av de nya berättarröst delarna känns onödiga eftersom det stora problemet med filmen är inte att vi inte förstår karaktärerna utan snarare att vi aldrig får se någon trovärdig interaktion mellan dem under filmens två timmar långa speltiden. Sedan hjälpte det inte att Kinski's karaktär kändes inte på sin plats, vilket kan förklara varför hon spelade över i varenda scen. Allt denna talang gick helt till spillo.
mrHL
2010-01-11
Lika underhållande som herpes, besviken på att Pacino ställde upp på sånn skit.
MrsMintage
2009-09-04
Lite seg film, men ibland behöver man någonting som rör sig sakta. Vackra vyer med indianer, och en stark, snygg och ädelmodig roll för Al Pacino, han gör den med glans.
Kurganen
2008-10-15
Storslagen och mäktig, javisst, men samtidigt bedövande tråkig och seg. Det är synd men sålunda faller min dom. Det känns som den aldrig kommer igång.
jonbo
2008-08-15
Drygare än Yes.
Laasse
2008-07-13
En film utan egentligen handling, men med en som vanligt stark Pacino. Att notera är den vedervärdiga sångsekvensen mot slutet.
Harkaiden
2008-07-10
Rätt så bra. Lite seg, men också lite stark på något vis.
Ballan
2008-07-04
Otäcka krigsscener när de tar till flykten. Aningen seg, men helt klart sevärd.