3.6

Revolution OS

Dokumentär som ger oss en inblick i hur och varför programmerare skapade GNU, Linux och Open Source-rörelsen.

Originaltitel Revolution OS
Regissör J T S Moore
Manus J T S Moore
Genre Dokumentär, 2000-tal

stenemo
2013-03-18
En bra dokumentär, något för subjektiv för att kunna kallas mycket bra (de borde ha läst bill gates brev med en normal samtalston åtminstone). Känns som det är dags för en uppdadering vid det här laget.
winstons.
2011-11-03
Intervjuerna med olika centrala personer och det de säger drar upp betyget. Viktigt och intressant! Även om upplägget kunde ha gjorts mer spännande.
Lombardo
2008-03-23
Tråkig men informativ. Stallmans skägg fastnar inte i nåns brevlåda.
kwi
2006-07-14
Riktigt bra gjord. Inspirerande. Jag kände att världen var lite bättre efter den här dokumentären.
cluster-
2006-06-28
Rabiata nördar... =D
palled
2005-12-31
För mycket intervjuer, en del inte helt relevanta heller.. tjejen som läser voiceover var hyfsat störande, liksom all dramatisk musik... Rekommenderar Triumph of the Nerds om man vill ha en bättre mer genomgående dokumentär av persondatorhistorien.
margu
2005-05-29
Intressant dokumentär. DVD2 med bara intervjuer är nästan bättre än själva dokumentären.
skatedawe
2005-04-17
Riktigt bra.

2004-11-18
Inte den bästa dokumentären i ämnet jag sett.
drslizer
2004-11-14
Jäkligt bra dokumentär angående open source. Även om jag tycker att RMS fick lite väl mycket utrymme. ESR var med rätt mycket dock, vilket jag tycker är ett plus. Samt var det ju Debian-utvecklare med =)