3.3

Revolver

En polismans fru blir kidnappad och polismannen gör allt för att få tillbaka henne, oavsett om det är inom eller utanför lagen.

Originaltitel Revolver
Alternativ titel Blood in the Streets
Regissör Sergio Sollima
Manus Massimo De Rita, Arduino Maiuri, Sergio Sollima
Genre Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Oliver Reed, Paola Pitagora, Fabio Testi, Agostina Belli, Frédéric de Pasquale

Rune2000
2023-08-28
Hade inte nån större koll på denna film och förväntade mig en tuff italiensk 70-tals action. Istället fick jag mig en något mer nyanserad historia som hade flera intressanta vändningar och ledde till ett oväntat genomarbetat slut, förutsatt att man inte överanalyserar detaljerna. Filmen är dock lite för lång för sin egen bästa och man kunde lätt ha kapat minst 10 minuter av mittendelen, för att göra den ännu starkare. Helt klart en positiv överraskning!
Sheepy
2022-11-05
Något långsamt tempo och trots titeln/affischen är det långt ifrån en actionfilm. Bortser man från detta är det relativt spännande rakt igenom, med både en och annan twist. Filmen förhöjs även av ett bra samspel mellan Reed och Testi samt ett mycket bra soundtrack av Ennio Morricone.
2016-10-12
Noll sammanhängande film. Då Spec när dom är i fjällen och flummar. Njäee detta spektakel är inte respektingivande som det skall vara när det kommer till denna genre, Vilket är synd då det kunde blitt så mkt bättre.
2010-09-21
Nej, inte ett överflöd av revolvers i den här rätt röriga historian. Reed spelar över och det är ganska utdragna 110 minuter. Musiken, de få actionscenerna samt Testi räddar en svag trea.
akasava
2008-09-04
Kanske är jag lite i generösaste laget, men denna måste (tillsammans med Bavas "Rabid dogs") vara en av de absolut bästa italienska crime-filmerna.
idd
2007-02-20
skön crimerulle med den alltid lika underbara fabio testi! manuset är ovanligt spännande å man vet aldrig vart storyn egentligen är på väg.. att morricone gjort soundtrack å att slutet e fullständigt genialt gör ju inte heller saken sämre..
TinderQ
2007-02-20
Bra crimefilm. Satt under ganska lång tid och var nyfiken på var den var på väg då allas motiv inte är helt självklara. Såg dock länge ut att bara bli en trea men tack vare slutet så väger den över till en svag fyra.
myth_dark
2006-04-28
twist your mind =)
DeRossi
2005-05-28
Den var inte dum alls!
DeRossi
2005-04-01
Får hem den förhoppningsvis under nästa vecka. Då blir det en helkväll med denna och Grand Slam!