2.9

Reykjavik-Rotterdam

Oförmögen att försörja familjen dras kåkfararen Krístofer in i riskabla spritaffärer som bland annat involverar en psykotisk holländsk langare.

Originaltitel Reykjavík Rotterdam
Alternativ titel Reykjavík to Rotterdam
Regissör Óskar Jónasson
Manus Óskar Jónasson, Arnaldur Indriðason
Genre Action, Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Baltasar Kormákur, Victor Löw, Ingvar Eggert Sigurðsson, Ólafur Darri Ólafsson, Jörundur Ragnarsson, Theódór Júlíusson, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Pálmi Kormákur Baltasarsson, Magnús Jónsson, Lilja Nótt Thórarinsdóttir, Thröstur Leó Gunnarsson

Medlock
2014-11-23
Snabbt glömd dussinthriller. Och Baltasar Kormákur gör klokast i att hålla sig bakom kameran. Han är betydligt bättre som regissör.
ClintanTheKing
2014-02-11
Första isländska filmen jag ser och detta är en helt okej thriller. Baltasar Kormákur övertygar i sin roll men även bra biroller.

2013-02-10
Fånigt att slänga bort tid på. Uruselt skådespel och så platt så platt.
Mikka
2011-12-30
Bra tempo i en ganska skön film som håller mitt intresse uppe hela vägen. Skådespelarna har karaktär. 3+
Hengman
2011-11-27
Hur kunde denna smörja få en fyra av de som betygsätter filmer för sydsvenskan, city och metros räkning? Pinsamt att se på. Övervåld, dåliga skådespelare unt zu vaijter unt zu vaijter...
Tonti
2009-11-29
Alldeles för våldsam och tillkämpad för att vara sevärd.
Masjävel
2009-11-27
Lite konstig film. Inte mycket till skådespeleri. Sen kändes det som allt hände väldigt förhastat. Man hann knappt lära känna karaktärerna innan det var dags för explosioner, skottlossning och allmänt våld. Inte dåligt, men inte jättebra heller.
KimEkberg
2009-11-26
skittråkig idiotfilm jag gärna hade skippat. det känns som att sitta och se på beck utan beck eller nåt. fullkomligt meninglöst. Jätteroliga Jackson- pollockskämt INTE.
Czechflash
2009-11-26
En ganska så trevlig isländsk thriller som håller intresset uppe rakt igenom utan att för den delen vara strålande. Några ändringar i avslutningen på filmen hade gjort filmen gott, men allt som allt trevligt.