2.3

RFK

Filmen skildrar fem år i Robert F Kennedys liv, åren efter mordet på president Kennedy den 22 november 1963 fram till att han själv faller offer för galningen Sirhan Sirhans kula under presidentkampanjen i Los Angeles den 5 juli 1968.

Originaltitel RFK
Regissör Robert Dornhelm
Manus Hank Steinberg
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare James Cromwell, Ving Rhames, Linus Roache, David Paymer, Martin Donovan (II), Sean Gregory Sullivan, Marnie McPhail, Jacob Vargas, Kevin Hare, Sergio Di Zio

jonbo
2013-08-23
Det känns som att den nästan försöker helgonförklara RFK, men samtidigt berör den mer än väntat och oavsett om det är en polariserad bild som ges, putsad och fin, så är det viktiga saker som sägs.
MaraJade
2008-09-13
En välspelad och intressant film. Linus Roaches rollprestation var suverän, han lyckades verkligen porträttera RFK både när det gäller röst och kroppsspråk.
Krusty
2008-09-09
Tristess var ordet.
Andrewa
2008-09-06
En ganska intressant story och ett intresant perspektive från denna tid, men intresset gick lite skov och man tappade fokusering stundtals av tristess
djonipony
2004-02-25
rätt trist emellanåt, men slutet va bra, med arkivbilderna o RFK's dikt/citat lr va d nu va