1.6

Richie Rich

Richie Rich är världens rikaste barn men det finns en sak han inte kan köpa; vänner. En skurk tänker utnyttja honom för sina onda planer.

Originaltitel Richie Rich
Regissör Donald Petrie
Manus Tom S Parker, Jim Jennewein
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Edward Herrmann, John Larroquette, Macaulay Culkin, Christine Ebersole, Jonathan Hyde, Michael McShane, Chelcie Ross, Mariangela Pino, Stephi Lineburg

Skapad 2019-11-10 av cineasten89
Det är en film som jag älskade och diggade som liten, men nu har väl charmen gått ur lite. Men fortfarande är Macaulay Culkin guld! Macaulay Culkin är en av världens rikaste barn, och är rät...   Läs mer »

2017-11-20
Jävla kapitalistfilm, URK!
2017-10-18
rätt kass
2016-10-20
En av favoriterna när man var grabb! En bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare!
NoWireHangers
2014-11-09
Visst är det urfånigt, men oväntat underhållande. Tillhör man målgruppen är den nog riktigt bra. Flera bra birollsinsatser. Scenerna på Mount Richmore är bra.
Kubrick
2014-05-17
Usch, usch, usch, usel, tom. för att vara en barnfilm. Hela filmen är bara ett försök att mjölka det sista ur M C innan han blir för stor.
AlbinWesley
2013-12-30
Det finns vissa stora problem, men köper man premissen att världens rikaste människor även skulle vara världens snällaste så går det an. Ja då är filmen rätt underbar rent av. Jag är svag för såna här, nu som då, vuxen som barn. Många scener är rätt fantastiska och en svag trea ska den väl ändå ha.
Xenox
2012-08-12
Underhållande och rolig barnfilm. Svag fyra.

2012-04-28
näää lam story.
Djason
2010-07-10
Bra som ung kass som äldre.
LaDecima
2010-05-03