2.6

Ricki and the Flash

Historien om den åldrande rockstjärnan Ricki Rendazzo som försöker återförenas med den familj hon försummat till förmån för sin karriär.

Originaltitel Ricki and the Flash
Regissör Jonathan Demme
Manus Diablo Cody
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Meryl Streep, Kevin Kline, Mamie Gummer, Audra McDonald, Sebastian Stan, Nick Westrate, Rick Springfield, Ben Platt, Charlotte Rae, Rick Rosas, Gabriel Ebert, Carmen Carrera, Joe Vitale, Bernie Worrell, Aaron Moten, Hailey Gates, Bill Irwin, Lisa Joyce

Skapad 2015-09-07 av niklasringdahl
Ricki är kvinnan som har valt musiken före familjen, vilket inte tillhör vanligheterna. Jag förväntade mig en fördjupning i samhällets krav på kvinnor, men den mest intressanta frågeställnin...   Läs mer »

Robkiller
2017-11-05
Ingen vidare intressant film egentligen, men dramat höll den uppe, och lite underhållande musik på det.
2017-10-04
Märklig film. Tråkig med tråkiga karaktärer och ointressanta relation och platt dynamik. Inte direkt usel utan mest bara, rätt dålig. Ingenting av Diablo Codys vanligtvis skarpa och kvicka dialog och jargong syns av öht. Och Streep är menlös i rollen som Ricki, vilket iofs är en väldigt tråkig karaktär så finns ju inte så mycket att jobba med.
Tatty
2017-09-21
Jag gillar den skarpt! Kände blandade känslor. Glädje och sorg! Men härlig film och jag kände mig riktigt glad på slutet som slutade härligt!
Christofer
2017-07-13
Ett klassiskt manus på ett välkänt tema. Inget nytt under solen alltså men tack vare Streeps alltid lika fantastiska prestation så blev det en trevlig upplevelse.
hardcore
2017-01-13
Mycket med denna film bra. Bra skådespelare synnerhet kevin kline och mamie gummer. Meryl streep är altid bra. Men tycker filmen tappar sista halvtimmen. Rick springfield överraskar faktiskt.
StureStenhög
2016-04-20
Lättviktigt och överlag målat med grova penseldrag. Men det är ändå en ganska trevlig film med svängig musik, och Meryl Streep bekräftar bilden som en skådespelare med stor bredd när hon grejar även denna roll med bravur. Dottern sköter sig bra hon också. Jag gillar dessutom de teman som filmen rör sig kring trots att den kanske inte gör något speciellt med dem, och jag trivs nog i allmänhet bäst med karaktärer som har uppenbara brister som människor
partydoll
2016-04-17
Bra
mammene
2016-04-17
Meryl Streep har väl spelat det mesta vid det här laget och hon fixar det, jag tycker hon är fantastisk. En rätt charmig film det här med mycket yta, där innehållet pyser fram efter hand. Stämningen med musiken upphöjer känslan, en varm film med lite lagom konflikter, en film att trivas till.
amotherscrime
2016-03-18
Ungefär vad jag förväntade mig. En ostig familje-komedi som ska vara lite alternativ. Mer underhållande än väntat får jag dock ge den. Funkar en seg söndagskväll när du inte har något bättre för dig. Det går.
JonasM
2015-12-15
En fin och varm film med ungefär samma nerv som i den fantastiska Rachel Getting Married. Inte lika rå dock. Väldigt bra.