2.8

Ride Like a Girl

Den sanna historien om Michelle Payne, den första kvinnliga jockeyn att vinna Melbourne Cup.

Originaltitel Ride Like a Girl
Regissör Rachel Griffiths
Manus Andrew Knight, Elise McCredie
Genre Drama, Biografi
Skådespelare Teresa Palmer, Sam Neill, Sullivan Stapleton, Brooke Satchwell, Sophia Forrest, Magda Szubanski, Aaron Glenane, Zara Zoe, Henry Nixon, Shane Bourne, Jacob Warner, Genevieve Morris, Stevie Payne, Mick Molloy, Amy Christian

mammene
2022-05-07
Michelle Paynes personlighet kommer mycket bra fram här, envis som synden. Det blev lite för mycket flamsande för min smak, kändes som man inte riktigt kunde bestämma sig för hur filmen skulle skildras. När historien kom igång på allvar var det intressant att följa Michelles kämpande att få tävla. För en som inte är så invigd i hästsport så kan det bli enahanda, men samtidigt intressant att titta in den världen. Brodern Stevie spelade sig själv och det gjorde han bra.
KyLLo
2021-05-02
Personligen helt ointresserad, men den tekniska kvalitén är bra och i jämförelse med liknande filmer är den knappast sämre.
idaho1981
2021-04-14
Lite underhållande och så, men väldigt likt alla andra filmer med samma tema. Helt ok skådespeleri.