2.5

Ring Mamma!

Föräldrar väntar hela livet på att deras barn ska säga ”Tack!” och barnen väntar i sin tur på ett ”Förlåt!”. Denna omöjliga ekvation är utgångspunkten i komedin Ring mamma! Niki är 35 men lever sitt liv som en 25-åring. Plötsligt tvingas hon att ta tag i alla livsval och relationer på en gång.

Originaltitel Ring Mamma!
Alternativ titel Call Mom!
Regissör Lisa Aschan
Manus Lisa Aschan
Genre Drama, Komedi
Skådespelare Sanna Sundqvist, Nina Gunke, Alexander Karim, Jonatan Rodriguez, Evin Ahmad, Eric Ericson, Julia Corti Kopp, Cecilia Forss, Björn Gustafsson, Viktor Frisk, Anna Mannheimer, Aleksa Lundberg

staten
2021-01-14
Tyvärr en rejäl besvikelse. Filmen är ”underskriven” på ett märkligt sätt. Scener bara börjar och slutar utan att vi får vara med om vad karaktärerna upplever. Det blir varken roligt eller rörande trots en stark insats av Nina Gunke som mamma. Värt en eloge för ett djärvt försök att kasta sig mellan svärta och humor men märkligt nog blir det inget av något istället och trots slapstick och rätt utlämnande intimitet är det mellanmjölk mest hela tiden.
Abigor
2020-12-23
Nja, lite väl..
2020-12-19
Som vanlig svensk patetisk film när den är som sämst!!! Vad fan är det för del på svensk film?!
finkan
2020-12-19
Gillade denna rulle
amotherscrime
2020-01-19
Gillar Sundqvist men det här är en ooriginell jävla smörja. Ibland undrar jag varför vi ens gör film i Sverige längre. Banalt försök att vara en amerikansk komedi.
jezebel
2019-12-01
Blir bättre ju längre den går. Karaktärerna känns spännande och det är rätt mörk stämning emellanåt.
JD
2019-11-25
Flera roliga scener och en huvudperson man gillar, men filmen har ett grundläggande problem i att man inte tror på henne som karaktär och inte heller på de relationer som skildras.