2.7

Ring Mamma!

Föräldrar väntar hela livet på att deras barn ska säga ”Tack!” och barnen väntar i sin tur på ett ”Förlåt!”. Denna omöjliga ekvation är utgångspunkten i komedin Ring mamma! Niki är 35 men lever sitt liv som en 25-åring. Plötsligt tvingas hon att ta tag i alla livsval och relationer på en gång.

Originaltitel Ring Mamma!
Alternativ titel Call Mom!
Regissör Lisa Aschan
Manus Lisa Aschan
Genre Drama, Komedi
Skådespelare Sanna Sundqvist, Nina Gunke, Alexander Karim, Jonatan Rodriguez, Evin Ahmad, Eric Ericson, Julia Corti Kopp, Cecilia Forss, Björn Gustafsson, Viktor Frisk, Anna Mannheimer, Aleksa Lundberg

amotherscrime
2020-01-19
Gillar Sundqvist men det här är en ooriginell jävla smörja. Ibland undrar jag varför vi ens gör film i Sverige längre. Banalt försök att vara en amerikansk komedi.
jezebel
2019-12-01
Blir bättre ju längre den går. Karaktärerna känns spännande och det är rätt mörk stämning emellanåt.
JD
2019-11-25
Flera roliga scener och en huvudperson man gillar, men filmen har ett grundläggande problem i att man inte tror på henne som karaktär och inte heller på de relationer som skildras.