2.6

Ring så mördar vi

I denna historia skriven av bröderna Coen och Sam Raimi, har ett par ohyrejägare/yrkesmördare ihjäl ägaren till ett larmföretag, och förföljer dennes partner, hans fru, och killen som blivit utpekad för mordet.

Originaltitel Crimewave
Regissör Sam Raimi
Manus Sam Raimi, Joel Coen, Ethan Coen
Genre Komedi, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Brion James, Louise Lasser, Bruce Campbell, Paul L Smith, Antonio Fargas, Sheree J Wilson, Edward R Pressman, Reed Birney, Richard Bright

2019-06-12
Kultförklarad film jag undvikit lite medvetet genom åren. Och att ha missat den helt hade inte varit någon förlust. Gapigt, tramsigt och osammanhängande. Som en blandning mellan en ickerolig "Titta vi flyger"-ripoff och en svensk "slå i dörrar-fars"
StureStenhög
2017-11-08
Inte den mest sammanhängande film man har sett direkt. Lite kändes det som ett gäng som bara tyckte det var kul att göra film och inte brydde sig så mycket om resultatet, men sanningen verkar närmast ha varit den motsatta, att lite väl många brydde sig om resultatet. Filmskapare och studiofolk hade tydligen olika viljor, och det kan nog förklara den här röran. Jag tror dock inte att potentialen var jättehög ändå, filmens serietidningsestetik tilltalar mig trots allt inte nämnvärt. Men visst är det ganska kreativt på sina ställen, och ibland blir det också roligt. Framför allt är det Bruce Campbell som står för skratten. Men jag kan väl bara säga att det här är värt att se ifall man är väldigt nyfiken på Raimis och Coen-brödernas tidiga karriär

2015-08-25
Dårlig og løjlig.
papabobadiof
2015-01-19
kan inte bestämma mig för om jag gillar den här filmen eller ej. Den är ömsom usel, ömsom rätt kul? Döingarna har sjukt festliga ansiktsuttryck hursom.
Noseman2005
2014-06-17
Kan förstå om den här filmen har en bunt överhängivna fans. Själv tycker jag det blir lite för mycket av allt, även om det börjar falla på plats emot slutet. 5/10
ted_the_one
2013-07-11
Underhållande liten film där Raimis serietidnings/tecknadfilms estitik kanske får lite väl fritt spelrum.
ClintanTheKing
2013-06-15
Tramsig och inte heller speciellt rolig.
#54
2013-05-20
Ren smörja.
Gröne_Orm
2012-08-01
Tramsigt halvjobb.

2012-05-09
Urbota fånig komedi helt utan sammanhållning, även om Bruce Campbell är flottigt rolig.