Ringaren i Notre Dame II

Cirkus Sarousch kommer till Paris och Quasimodo fångas av allt det spännande. På cirkusen visar den mystiske Sarousch sin magiska tricks - men det som förtrollar Quasimodo mest är den vacka Madellaine. Quasimodo blir verkligen kär! Men när han får reda på att Madellaine har tvingats dit av den elake Sarousch blir han plötsligt indragen i en fartfylld jakt över Paris gator och torg.

Originaltitel The Hunchback of Notre Dame II
Regissör Brad Raymond
Manus Flip Kobler, Cindy Marcus, Jule Selbo
Genre Animerad, Familjefilm, Romantik, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Tom Hulce (röst), Kevin Kline (röst), Jason Alexander (röst), Jennifer Love Hewitt (röst)

peu-depeu
2021-01-27
En kort uppföljare som inte tillför ettan någonting. Nästan alla element är kopierade från första filmen fast i dassigare animering.
2018-11-11
Men snälla nån, fy fan vilket skräp....
RadioSaga
2017-04-09
Hmm.. vet inte. Är väldigt kluven till denna..
izaFACE
2015-11-28
den var..... kort
Biberkolben
2014-06-23
Dynga. Fast de sexuella undertonerna (eller övertonerna?) var roliga.
Biberkolben
2014-02-06
Animeration?
silvertrain
2013-08-09
Varning ifall min kommentar precis under här innehåller spoiler.
silvertrain
2013-08-09
Jag vill börja med att säga att jag tycker det är lite synd att det är så många som sågar den här filmen. Själv tycker jag att det är en fin och mysig film. Tycker inte alls att den här förstör första filmen. Tycker tvärtom att den gör första filmen lättare att se då originalfilmen är grym och rå och vet man då att Qausimodos liv blir mycket lättare i den här filmen så är den första filmens grymhet lättare att ta sig igenom. Att den inte alls är lika grym som sin föregångare tycker jag som sagt bara är positivt, då första filmen handlar till stor del om missförstånd om Qausimodos "läskiga" utseende. Då han nu är accepterad för den han är är som jag nämt tidigare bara fint. Och att skurken Sarouch som många klagar på inte heller är lika grym dom Frollo från första filmen tycker jag också bara är positivt då jag tycker att om den här filmens skurk skulle vara lika grym som Frollo så skulle det förstöra det fina med den här filmen. Jag håller också med om att animeramotionen i den här filmen inte är lika snyggt gjord som första filmen, men animeramotionen här duger gott och väl. Jag tycker dock att sångerna här inte är så bra jämfört med första filmen, då jag har fastnat mycket just för Frollos sång "som eldar" från originalfilmen. Ja ja ni vet vad jag tycker vid det här laget så jag ska inte tjata mer om det nu. Jag tycker som sagt att det är en fin och helt klart sevärd film, även om jag är ganska ensam om det. En stark trea! föregångaren.
Xenox
2012-08-11
Nja, den var ganska dålig.
Terran
2010-12-27
Såg den med två 7åriga tjejer, de gillade den, men de vet inte bättre. Ren skit.