3.4

Ringu: Kanzen-ban

Detta är Ringu - original, som sedan Hideo Nakata gjorde en remake på 1998. Sidohandlingarna är inte likadana, men huvudhandlingen är densamma. Det existerar en videokassett, och den är precis lika farlig som i Nakatas senare version.

Originaltitel Ringu: Kanzen-ban
Regissör Chisui Takigawa
Manus Jôji Iida, Taizô Soshigaya
Genre 90-tal, Skräck
Skådespelare Katsunori Takahashi, Yoshio Harada, Tomorowo Taguchi, Ayane Miura
Filmnummer 19215

Skapad 2019-11-14 av MarathonNight
Nej, nej och åter nej. Jag har sett för många kommentarer som refererar till Ringu från 1998 som originalet. Ringu gjordes 1995, men allt sedan Hideo Nakata gjorde en remake på den, 1998, verkar...   Läs mer »

2016-10-08
This movie is great and is quite true to the novel of Koji Suzuki! Almost 5!
silvertrain
2015-03-30
Äntligen har man även sett denna! Den första ut av dem alla! Även denna är riktigt bra, läskig och intressant! Som äkta The Ring-fans får även denna en klockren femma! Och denna kan man också se hela filmen på youtube. Om man söker på filmtiteln och sedan full movie så finns hela den här filmen på youtube för er som undrar. Med engelsk text.
2014-10-11
Väldigt kul att äntligen ha sett, men inte fullt lika rolig att se. Dessutom svår att betygsätta efter att ha sett såväl den japanska re-maken som den amerikanska re-make-re-maken (dock ej den koreanska ännu). Allt är bättre i de senare versionerna - det kanske räcker så. (6+/15)
Kreepy
2013-04-01
Den från 1998 är lite bättre, men den här står sig rätt bra.
Cumlin
2012-07-02
Äntligen! Efter års sökande har jag äntligen sett denna version. Helt okej också, precis det man kan förvänta sig av en japansk tvfilm från 90-talet. Synd bara att över 80 % av de som betygsatt förmodligen blandat ihop denna med Hideo Nakatas version.
sthlm_tjej
2008-11-05
midnightvideo
Taliah
2008-08-11
Nån som vet vart man kan få tag på den här??? Skriv gärna till mig!
ulrik
2007-06-29
japp, tv-filmen, har den i min ägo :D
DarioDare
2006-11-24
heeelt okej faktiskt..
mingping
2006-06-03
Fick mig att undvika tv-apparater kvällstid när jag var ensam hemma, dock var Samara läskigare än Sadako.