Rio

På sina äventyr stiftar Blu bekantskap med den färggranne Rafael som känner djungeln som sin egen bakficka, sångfåglarna Nico och Pedro som har lite olika musikaliska tolkningar på vad det innebär att vara en sångfågel, den vackra, vilda Jewel samt djungelns mest osannolika invånare; Bulldogen Luiz som förstår att det inte är snällt att äta upp sina fågelvänner men ibland vattnas det ändå i munnen på honom.

Originaltitel Rio
Regissör Carlos Saldanha
Manus Don Rhymer, Joshua Sternin, Jennifer Ventimilia, Sam Harper
Genre Äventyr, Familjefilm, Animerad, Komedi, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Jesse Eisenberg (röst), Anne Hathaway (röst), Jemaine Clement (röst), Leslie Mann (röst), Jamie Foxx (röst), Jake T Austin (röst), Rodrigo Santoro (röst), George Lopez (röst), Carlos Ponce (röst), Kate del Castillo (röst), Will i Am (röst)

Skapad 2011-05-02 av Strömming
BlueSky Studio har inte imponerat mig så mycket med sina filmer. Det kan i och för sig bero på att de nästan endast gör den ena \"Ice Age\"-filmen efter den andra. Okej, det var roligt första g...   Läs mer »

2017-10-23
mario04
2017-01-03
En stabil fyra, bra handling, bra musik, bra skurkar osv.
idaho1981
2016-06-15
Underhållande och söt med svängig musik. Sen blir man tyvärr inte berörd (tack o lov är det inte heller sötsliskigt då vilket är positivt), men den blir lite för enkel för ett högt betyg. Svag 3:a.
2015-01-08
Färgglad och underhållande animerad film med lyckade röstarbeten och bra musikval. Filmen kommer inte direkt med någon tyngd i sin handling men det är sevärt och man trivs i sällskapet med filmens karaktärer. 3+
MetalJukebox
2014-08-12
Är varken intresserad av fåglar eller brasiliansk kultur, så filmen hade en klar uppförsbacke vad det gäller mig. Rätt trött och poänglös film utöver det dock. Känns som det är alldeles för mycket färg i filmen, om det nu är ens en avlägset logisk sak att klaga på.
larsen1976
2014-07-15
Välanimerad, och rolig film. Min 5-åring älskade den!
yrkeschaufföre
2014-05-05
Den var roligare första gången, nu var den nära en tvåa. Tråkig handling men snyggt animerad.
theFeber
2013-10-21
En fin animerad film med mycket kvalité. Härliga sambadansnummer med färgglada och snyggt animerade fåglar. Karaktärerna är som dom brukar vara i animerade filmer, dvs alldeles för hysteriska. Förutom huvudfågeln då, som är befriande "normal". Har en helt okej story, även om man gärna hade fått utveckla den lite till. Rösterna är bra, många sköna karaktärer och rolig badguyfågel. En bra söndagsfilm för de yngre eller för dom som gillar bra animerade filmer.
Christofer
2013-09-04
Ungefär som jag hade väntat mig det hela. Något enstaka skratt här och där blandat med drypande sockersött halvnonsens. Stereotypa karaktärer utan något nytt under solen. En slätstruken tvåa helt enkelt.
jaykaa
2013-08-30
Helt okej som film men gillar färgerna i filmen. Riktigt snyggt.