1.9

Riot

Stenhårda snuten Jack Stone iscensätter ett bankrån med syfte att bli arresterad och kastad i samma fängelse som den ökände ryske gangsterledaren Balam. Till och med fängelsechefen är rädd att ta sig i närheten av Balam, som omgärdas av lojala och livsfarliga fångar som ständigt är på vakt. Men Jack är inte vilken man som helst. Han drivs av ett hat så starkt att han är beredd att offra allt för att eliminera denne man som mördade hela hans familj?

Originaltitel Riot
Alternativ titel Prison Riot
Regissör John Lyde
Manus Spanky Dustin Ward
Genre Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Matthew Reese, Dolph Lundgren, Danielle Chuchran, Chuck Liddell, Renny Grames, D L Walker, Andrew W Johnson, Eve Mauro, Paris Warner, Melanie Stone, Michaela McAllister, Amy Sturdivant, Nikita Bogolyubov, Chris Rueckert, Holly Lynch

jonbo
2017-06-13
Efter ett tag tappar jag intresset, och sen känns det som en typisk fistfight-film. Dolph är också ganska dålig när han försöker spela efterbliven eller nåt.
Zok
2017-06-01
Helt ok action för stunden faktiskt. Även om man märker att det är lågbudget på sina håll.
Maxter
2017-04-12
En riktigt bra B-Film faktiskt =)
92axha10
2017-01-13
Jag har en öm punkt för de här medvetna ganska kassa actionfilmerna. Effekterna vid eldstriderna är skrattretande dåliga men väl inne i fängelset lyfter sig filmen. Det känns som riktiga stunts och slagsmålen är underhållande.
Rele
2017-01-10
En film med väldigt mycket övervåld. Dålig manus, regin usel och orealistiskt våld. Jag ger en tvåa.
Raimo_1985
2016-08-17
Gör först en bra känsla men sen känner jag mig som nån tömt en soptunna över mig och bananskalen täcker skallen. Det som är bra är att det är tjejer som bråkar med, som slåss som svin. Jag trodde nämligen det skulle vara en vanlig all-dick-skräpaction.
2016-08-16
Gamle Dolph verkar tappat all sans och ställer upp i ruskigt mycket dynga numera. Men visst kliar det i fingrarna när mannen med den allt mer utskjutande hakan är på omslaget. Riot är tyvärr eländigt dålig. Långsam trist koreograferad fighting i så stela fängelsemiljöer att tom OZ är en blomsteräng i jämförelse.
RichardEk
2016-05-08
En typisk actionfilm någonstans mellan B och C på den inofficiella filmskalan. Man ska inte heller ha för stora förväntningar på en film där en känd B-skådespelare står med, men inte som första namn.
2016-04-27
Aaaaaw Satans usel. Och varför är Dolphan på omslaget när han inte ens har huvudrollen. Denna filmen borde aldrig ha gjorts !
idd
2016-04-09