2.6

Ripley Under Ground

Ripley är nu närmare 30 år. Han bor i ett fint hem i London med en rik hustru. Han försörjer sig på att ge ut nya tavlor av en redan död konstnär, och då under dennes namn. Men när en amerikansk samlare upptäcker bluffen blir Ripley tvungen till att ta till våldsamma handlingar.

Originaltitel Ripley Under Ground
Alternativ titel Mayhem, Mr. Ripley's Return, White on White
Regissör Roger Spottiswoode
Manus W Blake Herron, Donald E Westlake
Genre Drama, Romantik, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Barry Pepper, Jacinda Barrett, Tom Wilkinson, Willem Dafoe, Alan Cumming, Claire Forlani, Ian Hart, Douglas Henshall, François Marthouret, Simon Callow

Dream
2023-08-09
Lite små trist ibland, men fungerar rätt bra annars.
fridenpaden
2017-09-17
Alla Ripley-filmer är okej men jag gillar honom äldre. Bra skådisar men långt från den bästa filmen.
fridenpaden
2017-09-17

2015-06-13
En rätt sunkig film och den i särklass sämsta av Ripley-filmerna. Andas lågbudget då den känns allmänt billig ut. Skådespelet är rätt taffligt och ingenting som imponerar. Likaså svag regi. 3/10
Gigi1943
2014-10-09
Humoristisk, spännande, helt okej. Och sen älskar jag ju Tom W så det blir lite extra styrka i trean för hans skull.
Galivan
2014-07-29
Vilken skit!?
Tatty
2014-06-08
Förvånansvärt att filmen var bra än vad jag trodde. Lite spännande men inte jätte spännande. Lite pirrigt att se vad som händer med alla.
AlbinWesley
2014-06-05
Hmm, den är rätt trist alltså. Gör Ripley som karaktär väldigt ointressant, vilket nästan bör ses som en bedrift att lyckas med känns det som. Skapar visst obehag i sina bättre stunder och är hantverksmässigt dugligt, men inte mer. Ja, trist helt enkelt.
pampj
2012-08-04
Duglig film, men det enda jag riktigt gillade med den var slutet. Eftersom det är en Ripley-film är en 3:a verkligen inte ett starkt betyg i sammanhanget.
Murvel48
2012-03-31