1.9

Ripper: Letter from Hell

Molly Keller stötte som trettonåring på en seriemördare som dödade alla hennes klasskamrater på en skolutflykt. För att bearbeta detta trauma studerar hon några år senare patologi och profilering av seriemördare. Läraren på kursen, som har ett diffust förflutet, tillämpar en annorlunda pedagogik som mest verkar gå ut på att skrämma upp studenterna. Mollys kurskamrater börjar mördas en efter en. Mördaren verkar ha kopierat hantverket efter världens kanske mest kända seriemördare, Jack the Ripper. Gruppen bestämmer sig för att försöka lösa gåtan om vem mördaren kan vara.

Originaltitel Ripper
Regissör John Eyres
Manus John A Curtis, Evan Tylor, Pat Bermel
Genre 2000-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Bruce Payne, Jürgen Prochnow, A J Cook, Kelly Brook, Daniella Evangelista, Ryan Northcott, Claire Keim, Derek Hamilton

Skapad 2003-01-21 av
Jag brukar i 99% av fallen recensera såna filmer som jag tycker är underhållande och förtjänar lite extra uppmärksamhet, och därför blivit anklagad för att tycka om alla filmer och ha enormt ...   Läs mer »

2015-09-12
Tyckte denna var bra när den var ny. Nu vid ett återseende tycker jag inte alls detsamma. En ganska taskig slasher, däremot inte helt genomusel. 3/10
TheHorrorfan
2012-04-25
Underhållande.
Djason
2010-10-17
J.J från Criminal Minds är ju med i filmen, då kan man inte ge en 1:a även filmen i stort sett är värd det.
smartsomenapa
2008-02-11
inte så dåligt
jonbo
2007-10-04
Filmen saknar en bra story, skådespeleriet är ganska frånvarande och karaktärerna är som vanligt en samling idioter. Varför jag inte ger filmen en etta vet jag inte, jag kanske är dum i huvet.
2007-08-31
Jaha, ytterligare en teenslasher som lever i kölvattnet av alla de andra bättre i genren..

2007-01-14
En riktig tonårs-rysare i ordets rätta bemärkelse. Jag gillar denna kategori, men kräver samtidigt att de erbjuder något extra. Denna film är en medelmåtta i sitt slag och klichéartad rakt igenom. Man förstår redan innan man ser den att slutet kommer försöka överraska, inget nytt med andra ord. Som väntat var det ännu ett faktum, men de logiska luckorna lyser med sin närvaro.
Dele
2006-05-31